مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

تعطیلی گسترده کلیساهادر اندونزی

بیش از 50 کلیسا از شروع سال 2010 تا کنون در اندونزی از سوی مقامات تعطیل و یا تخریب شده اند که بیشتر آنان بخاطر فشار گروه های اسلامگرا بوده است.
.به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، انجمن ارتباط مسیحیان جاکارتا که متشکل از رهبران تمامی گروههاست گزارش داد که 47 کلیسا در سال 2010 و  9 تای دیگر در سال 2011 تعطیل شدند.
علل رسمی ارائه شده برای تعطیلی این کلیسا ها این عنوان شده است که ساختمان های کلیساها بدون داشتن مجوز به عنوان مکان عبادت استفاده می شده است و یا اینکه دلیل تعطیلی برخی کلیساها کم بودن عبادت کنندگان از حد نصاب اعلام شده (60 نفر) بوده است. انجمن ارتباط مسیحیان جاکارتا سوالی را در این باره مطرح کرده است:
- چرا چنین قوانینی فقط برای کلیساها اجرا می شود و برای اماکن پرستشی دیگر مذاهب اینگونه نیست؟
- در اکثر موارد، اقدام به تعطیلی کلیساها در پی تظاهرات های گروه های اسلامی به ویژه در مناطقی که مدافعان اسلام بسیار هستند صورت گرفته است.
- کلیسا های مورد هدف
برخورد با کلیسای یاسمین در بگنور در جاوای غربی یکی از نمونه های اخیر از تبعیض آشکار مقامات علیه مسیحیان است. اعضای این کلیسا به دلیل لغو پروانه ساخت کلیسایشان در سال 2008، از آن زمان در فضای باز و روبروی ساختمان نیمه ساز کلیسایشان مراسمشان را برگزار می کردند. بزرگان شهر بگنور به رهبری شهردار این شهر از انجام حکم دیوان عالی که در دسامبر 2010 صادر شد سرباز می زنند. در این حکم آورده شده است که این کلیسا می تواند بازگشایی شود. شهردار این شهر هم بهانه آورده است که کلیسایی نباید در خیابان هایی با اسامی اسلامی ساخته شوند. کلیسای یاد شده در خیابانی واقع است که به یادبود یکی از رهبران اسلامی جاوای غربی به نام او نامگذاری شده است.
جدای از تبعیض های مقامات، کلیساهای اندونزی هر از گاهی هدف حملات اسلامگرایان تندرو هم قرار می گیرند. برای مثال در سوم مهر ماه امسال، یک بمبگذار انتحاری در جاوای مرکزی هنگام خروج عبادت کنندگان از یک کلیسا با انفجار مواد منفجره 28 نفر را مجروج نمود.
به دلیل وجود چنین شرایطی در اندونزی برای مسیحیان این کشور، انجمن ارتباط مسیحیان جاکارتا هشدارهای پیشگیرانه ای را به کلیساهای این کشور داده است. این هشدار ها به قرار زیر است:
- کلیساها قوانین را خوب بدانند تا در مواقع لزوم اقدام قانونی لازم را انجام دهند.
- کلیساها گفتگوهای سودمند با رهبران مسلمان محلی انجام دهند.
- رهبران کلیساها با مقامات کشوری ملاقات کنند و فعالیت های مثبتی را در جامعه آغاز نمایند.
گفته می شود که مسیحیان اندونزی "می خواهند که برکتی برای جامعه و ملت خود باشند."
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: