مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

افزایش دوبرابری آمار جهانی شهیدان مسیحی در سال 2013

(به نقل از محبت نیوز)




آمار جدید منتشر شده در خصوص میزان جفا ، آزار و اذیت تحمیل شده بر مسیحیان جهان، بیانگر این واقعیت است که تنها در سال 2013 تعداد مسیحیانی که در راه ایمانشان جانشان را از دست داده اند دو برابر شده است.

بر اساس گزارش واحد ترجمه « محبت نیوز»٬ به نقل از "کریستین نیوز"، سازمان درهای باز، که همه ساله گزارش خود را در خصوص اعلام 50 کشور خطرناک جهان برای مسیحیان و تحت عنوان "آمار نظارت جهانی بر وضعیت مسیحان " ارایه میکند، درموردسال گذشته اظهار می دارد : تعداد تايید شده مسیحیان جان باخته در گزارش سال 2013 میلادی 2123 نفر بوده ، این درحالی است که این تعداد برای سال پیش از آن 1201 نفر گزارش شده بوده است.


در این گزارش برای سال 2013 ، کشور سوریه با تعداد تلفات ثبت شده 1213 نفر در رتبه اول قرار گرفته است و در ادامه نیجریه با 612 نفر ، پاکستان 88 نفر، مصر 83 ، آنگولا 16، نیجر 15 ، عراق 11 ، افریقای مرکزی 9 و کلمبیا 8 نفر رتبه های بعدی را از آن خود کرده اند..


در لیست گزارش امسال مربوط به ده رتبه اول کشورهای متخاصم و نا امن برای مسیحیان به ترتیب کره شمالی ، سومالی، سوریه،عراق، افغانستان، عربستان سعودی، مالدیو، پاکستان ،ایران و یمن قرار گرفته اند که کره شمالی مانند 11 سال گذشته در صدر جدول قرار دارد.


در کره شمالی تخمین بر این است که حدود 50000 الی 70000 نفر از مسیحیان این کشور در زندانها و اردوگاه های کار اجباری نگهداری میشوند که البته در این کشور داشتن حتا یک عدد انجیل میتواند منجر به حبس یا سایر شنکنجه ها گردد. در سومالی، رهبران اسلامی و حکومتی به صراحت و به صورت بیانیه عمومی اعلام داشته اند که در این مملکت هیچ جایی برای مسیحیان وجود ندارد.


این سازمان در ادامه نام کشورهایی را که که در حال حاضر امیدی نسبت به صاحبان قدرت آنان برای کمک به بهبود شرایط فعلی برای جمعیت مسیحی آنان وجود ندارد ، را نام می برد که شامل کشورهای سومالی، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و یمن میشود.


سازمان "درهای باز واحد ایالات متحده امریکا" در ادامه متذکر میگردد که ماهیت آزار و اذیت مسیحیان کاملن به خاطر وجود افراط گری های اسلامی ایجاد میگردد که در نتیجه "کمربند منطقه ساحلی در مرکز افریقا" به خطرناک ترین منطقه جهان برای مسیحیان محسوب میشود. در اکثر ممالک واقع در خاورمیانه و افریقا جمعیت مسیحی در اقلیت قرار دارند.


رئیس "درهای باز" در آمریکا ، "دکتر دیوید کاری" در کنفرانس خبری مربوط به اعلام گزارش امسال اظهار داشت که غالبن تمامی کشورهای بلوک غرب از تبیین این حقیقت که مسیحیان تنها اقلیت در تمامی جهان هستند که بیشترین فشار شکنجه، تحقیر و آزار را متحمل میگردند، سر باز میزنند. مسیحیان ساکن در ممالک نامبرده شده در لیست نظارت جهانی این سازمان، مانند کشورهای کره شمالی، عربستان سعودی و نیز کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، از سوی حکومتهای این ممالک هدف شکنجه قرار گرفته ، زندانی شده و گاه جانشان را از دست میدهند و تنها دلیل آن ، اظهار قلبی و گاهن لفظی آنان برای ایمان به مسیح میباشد.


وی در ادامه افزود ، لیست منتشره امسال مانند زنگ هشداری برای آمریکایی ها میباشد تا هرچه بیشتر در خصوص جنایات و محدودیت های موجود در جرگه "آزادی مذاهب" آگاه تر باشند.


در ادامه ، مدیریت بخش "استراتژی و تحقیق" سازمان درهای باز دکتر "رونالد بوید-مکمیلان" با تایید اظهارات مدیریت سازمان افزود که این اعداد و ارقام جنایات منتشر شده در گزارش میبایست سایر مسیحیان جهان را برای کمک به خواهران و برادران همکیش خویش بسیج کند. و این در واقع هدف قلبی ماست تا مردم وسازمانهای بیشتری را تشویق به مطالعه نیازها و سرنوشت نافرجام مسیحیان تحت شکنجه و آزار کنیم و دعای صمیمانه ایشان را نثار این فرزندان خدا گردانیم. این لیست در واقع چیزی بیش از یک سری اعداد و ارقام است. این گزارش را میتوان به عنوان یک سند فاجعه انسانی تلقی کرد که منعکس کننده میلیونها مصیبت غمبار دیگر است که از طرفی دیگر طنین ایمان بالقوه و قوی ایمانداران در جهان است.


این سازمان از مسیحیان جهان خواستار است که هر روز حداقل 5 دقیقه وقت برای دعای مسیحیان تحت آزار و اذیت جهان صرف کرده و هرنفر 5 نفر دیگر از دوستان خود را تشویق به دعا بکنند.



  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: