مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

مصادره انجیل های دارای نام الله در مالزی

(به نقل از محبت نیوز)







مسوولین امنیتی مالزی طی اقدامی خشونت آمیز دست کم 320 نسخه انجیل را به دلیل داشتن نام « الله» مصادره کردند؛ آنان بر این عقیده اند که استفاده از نام « الله» تنها اختصاص به مسلمانان دارد.


به گزارش « محبت نیوز» روزنامه دیلی میل، مصادره صدها انجیل حاوی نام الله از سوی مسوولین امنیتی مالزی را دلیلی بر افزایش تعصب های دینی در این کشور دانست.


به نقل از خبرآنلاین بر اساس گزارش پایگاه صدی البلد، دیلی میل در گزارشی که آن را بر روی پایگاه الکترونیکی خود منتشر کرد با اشاره به حکم دادگاه مالزی در اکتبر سال 2013 مبنی بر استفاده از نام الله منحصر به مسلمانان،تصریح کرد:


" حکم مذکور، استفاده از نام الله برای اشاره به خداوند که تا قبل از این از سوی یکی از روزنامه های کاتولیک مالزی مورد استفاده قرار می گرفت؛ را غیر قانونی کرد."


لازم به ذکر است که گروهی از مسوولین امنیتی مالزی روز پنج شنبه در اقدامی خشونت آمیز به « انجیل مقدس» هجوم برده و اقدام به مصادره دست کم 320 نسخه انجیل به دلیل داشتن نام « الله» کردند؛ آنان بر این عقیده اند که استفاده از نام « الله» تنها اختصاص به مسلمانان دارد؛ این مساله خشم مسیحیان را بر انگیخت.


دیلی میل به نقل از برخی از کارشناسان امور سیاسی نوشت:" چنین گامی از سوی دولت مالزی علیه غیر مسلمانان ؛ عملی فرقه گرایانه می باشد.


گفتنی است مسلمانان در کنار دولت، کلیسای کاتولیک را متهم می‌کنند که نباید از نام «الله» استفاده کنند و کلیسای کاتولیک نیز استدلال می‌کند که کلمه «الله» معادل «God» به معنی خدا است و این کلیسا می‌تواند از آن استفاده کند.


بر اساس قوانین مالزی، استفاده از نام «الله» توسط غیرمسلمانان ممنوع است.


لازم به ذکر است مسیحیان مالزی جز واژه « الله » واژه دیگری برای نام خدا ندارند.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: