مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

دادگاه انقلاب یک نوکیش مسیحی را به یک سال حبس محکوم کرد

(به نقل از محبت نیوز)



  

در حالی که مومنان مسیحی کریسمس و سال نو را در کلیساها به جشن و شادمانی و شکرگزاری می پردازند ، اما این ایام برای بسیاری از خانواده‌ها به ویژه نوکیشان مسیحی در ایران با رنج و نگرانی همراه است و خانواده‌های بسیاری بخاطر دوری از عزیزان دربندشان در اضطراب و نگرانی به سر می برند.


به گزارش « محبت نیوز»، دادگاه انقلاب اسلامی کرج "حسین ساکتی آرامسری" از شهروندان مسیحی را به یک سال حبس محکوم کرد.


"حسین ساکتی" از نوکیشان مسیحی فارسی زبان است که از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی عاصف حسینی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.


حکم یک سال حبس وی از سوی دادگاه بصورت شفاهی به نامبرده ابلاغ گردید .


به نقل از گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشر، دادگاه این نوکیش مسیحی تاکنون چندین بار بطور متوالی برگزار شد همچنین حکم یک سال حبس وی در حالی صادر شده که پیش‌تر دادگاه برای وی آزادی به قید کفالت را صادر کرد اما گویا مسئولان قضایی بنا بدلایل نامعلومی اجازه تودیع قرار کفالت را به بستگان این زندانی مسیحی ندادند.


گفتنی است این شهروند نوکیش مسیحی در تاریخ اول مرداد ماه 1392 توسط وزارت اطلاعات بجنورد در جنگلهای گلستان بازداشت شده بود.


حسین ساکتی که دوستانش وی را با نام " استیفان " می شناسند پس از بازداشت به اداره اطلاعات شهرستان جاجرم و از آنجا به اداره اطلاعات بجنورد مرکز استان خراسان شمالی منتقل شد.


نامبرده پس از گذراندن ۱۵ روز در سلول انفرادی و در پی رد صلاحیت دادگاه از خود، پرونده وی به دادگاه انقلاب شهرستان البرز واگذار گردید.


اتهامی که حسین ساکتی بخاطر آن محاکمه و محکوم گردید در پرونده «تبلیغ برای مسیحیت» عنوان شده است.


این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه به اداره اطلاعات کرج تحویل شد و تا ۴ آبان ماه را در سلول انفرادی بند ۸ زندان رجایی شهر کرج موسوم به بند سپاه (متعلق به وزارت اطلاعات) سپری نمود و سپس به زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتقل گردید.


این نوکیش مسیحی هم اکنون در بند ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج بسر می‌برد.


اگرچه این روزها مسیحیان سرتاسر جهان به مناسبت میلاد عیسی مسیح و سال نوی میلادی در جشن و سرور بسر می برند ، اما برای بسیاری از خانواده‌ها به خصوص هموطنان نوکیش مسیحی در ایران با رنج و نگرانی همراه است و خانواده‌های زیادی بخاطر دوری از عزیزان دربندشان در اضطراب و نگرانی به سر می برند.


دگراندیشان مذهبی و عقیدتی در ایران به ویژه نوکیشان مسیحی به طور فزاینده‌ای زیر فشار و برخوردهای غیرانسانی جمهوری اسلامی قرار دارند، فشارهایی که بخصوص در این سه سال گذشته به اوج خود رسید و موج عظیمی از دستگیری‌ها و زندانی شدن مسیحیان را در پی داشت و نتیجه آن برخوردهای امنیتی با نوکیشان مسیحی و کلیساها به ویژه کلیساهای فارسی زبان و کلیساهای خانگی به جهت مقابله با گسترش مسیحیت در ایران بود.

  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: