مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

پناه بردن پناهجویان افغان به یک کلیسا و تهدید دولت بلژیک

(به نقل از محبت نیوز)



پناهجویان افغان که شمارشان به بیش از دو صد تن میرسد، به یک کلیسا در کشور بلژیک پناه برده و از حکومت آن کشور خواستار پناهنده‎گی شده اند.


« محبت نیوز» - پناه‎جویان افغان در شهر"بروکسل" پایتخت کشور بلژیک، با پناه بردن به یک کلیسا در آن شهر روز یکشنبه 12 ژانویه 2014 هشدار دادند درصورتیکه تقاضای پناهندگی شان پذیرفته نشود و دوباره به افغانستان فرستاده شوند، به صفوف طالبان و القاعده خواهند پیوست.


به نقل از العربیه و براساس گزارش تلویزیون "یک" افغانستان، این پناهندگان که شمارشان به بیش از دو صد تن میرسد، به یک کلیسا در آن کشور پناه برده و از حکومت آن کشور خواستار پناهنده‎گی شده اند.


سمیر همدرد، سخنگوی پناه‎جویان افغانستان در بلژیک گفته است:" ما در این کلیسا تجمع نموده ایم تا تقاضای خود را بیان کنیم، در کشور ما هنوز هم ثبات وجود ندارد، ما هراس داریم در صورتیکه به افغانستان فرستاده شویم یا میمیریم، یا از روی مجبوریت به صف طالبان و یا القاعده خواهیم پیوست."


در همین حال، مسئولان دفاع ازحقوق پناهنده‎گان از حکومت بلژیک نیز خواست که به مشکلات این پناهنده‎گان رسیده گی کند.


انیرودا داس، فعال حقوق پناه‎جویان افغانستان گفت: "حکومت بلژیک اجازه نمی دهد که شهروندانش به خاطر چالش های امنیتی به افغانستان سفر کنند، اما چطور آنها پناه‎جویانی را که از هراس جنگ به این کشور پناه آورده اند دوباره به افغانستان میفرستد."


این پناهنده‎گان، درحالی به این کلیسا پناه برده اند که پیش ازاین نیز شماری از پناه‎جویان افغانستان دراعتراض به ندادن پناهنده‎گی ازسوی حکومت بلژیک، بیش از هفتاد کیلومتر را، پیاده پیمودند تا نخست وزیر این کشور را ملاقات کنند. اما بر اساس گزارش ها، این حرکت هم نتوانست مشکل آنها را حل کند.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: