مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه


(به نقل از محبت نیوز)
کشیش " سعید عابدینی " به 8 سال زندان محکوم شد !


وکیل مدافع «سعید عابدینی» کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا از صدور حکم 8 سال حبس برای موکلش خبر داد.

به گزارش « محبت نیوز»، ناصر سربازی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، در این باره گفت:« روز یک‌شنبه به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه کردم و رای دادگاه به اینجانب ابلاغ شد. البته " سعید عابدینی" نیز از زندان به دادگاه منتقل شده بود و در جریان رای صادره قرار گرفت.»

وکیل این نوکیش مسیحی افزود: « موکلم به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیسای‌های خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی به 8 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

نغمه همسر کشیش سعید عابدینی که ساکن امریکا می باشد نیز ضمن تائید این خبر به « محبت نیوز» گفت : « وکیل سعید در مهلت قانونی ظرف بیست روز نسبت به رای صادره اعتراض خواهد کرد و امیدواریم در دادگاه تجدید نظر این حکم تغییر و لغو گردد»

آقای ناصر سرباز وکیل مدافع این کشیش 32 ساله مسیحی در مورد آزادی موقت موکلش نیز گفت: « وثیقه ارائه شده برای آزادی موکلم فعلن مورد پذیرش قرار نگرفته و هم‌چنان پیگیر آزادی‌اش هستم.»

این در حالی است که پیش از این پس از برگزاری جلسه دادگاه وکیل ایشان اعلام کرده بود که طبق نظر دادگاه طی چند روز آینده این کشیش مسیحی در پی سپردن وثیقه، آزاد خواهد شد و مشکلی برای خروج از کشور و ملاقات با خانواده‌اش را نخواهد داشت.!

« نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی در خصوص احتمال آزادی همسرش به «محبت نیوز» گفته بود که گفته های وکیل "سعید" در ارتباط با آزادی موقت وی یک بازی برای ساکت کردن رسانه‌های بین‌المللی است. اینگونه بنظر می رسد که از وکیل سعید در ایران خواسته شده که این سخنان را در ارتباط با آزادی موقت موکلش بیان کند.»

مسئولان قضایی بارها وعده آزادی موقت کشیش سعید عابدینی را با سپردن وثیقه به خانواده اش ابلاغ کرده اند که متاسفانه هر بار از سوی مسئولان این گفته ها نقض شده است .

مسئولان قضایی پیش از این نیز برای آزادی « سعید عابدینی » مبلغ چهار صد میلیون تومان وثیقه درخواست کرده بودند.

اولین جلسه دادگاه کشیش « سعید عابدینی » از نوکیشان مسیحی مقیم امریکا صبح روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1391 ( 22 ژانویه 2013) بطور غیرعلنی به ریاست قاضی پیرعباسی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

دادگاه اتهام این نوکیش مسیحی را « تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم» عنوان کرد.

کشیش سعید عابدینی در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشته است، از ۵ مهر ماه 1391 در زندان اوین در حبس بوده است. پس از بازداشت " سعید " همسر وی در این باره گفته بود : « سعید زمانی که در ایران بسر می بُرد با ایمان و گرویدن به مسیحیت از منظر جمهوری اسلامی خود تبدیل به یک مجرم شد».

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: