مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

اعتراض شديد شیخ الازهر به تبعيض مذهبی در ایران


.


علی اکیر صالحی وزير خارجه جمهوری اسلامی در سفر به قاهره با اعتراض شديد شيخ الازهر در مورد فشارهای مذه و دخالت در امور کشورهای منطقه مواجه شد.





(به نقل از محبت نیوز)

 « مسیحیت پارسی» - به گزارش روزنامه بحرينی "گلف ديلی نيوز"، شيخ احمد الطيب، مقام مذهبی مسجد الازهر مصر، در ملاقات با صالحی خطاب به وی گفت، من به عنوان شيخ ارشد الازهر در مقابل خدا و مردم مسئول هستم. می خواهم با شما رک و صريح باشم و نگرانيهای خود را در مورد مسلمانانی که بيشتر از ديگران در معرض آسيب هستند ابراز کنم. من به طور مداوم گزارشهايی دريافت می کنم و حتی درخواستهايی برای کمک از طرف بخش بزرگی از برادران سنی مان در جمهوری اسلامی که می گويند آنها از پايه ای ترين حقوق خود به عنوان شهروندان ايران محروم شده اند.
شيخ الازهر همچنین جمهوری اسلامی را از مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه برحذر داشت و تصريح کرد، اصول همسايگی خوب و عدم دخالت در امور داخلی ساير کشورها بايد پايه روابط قرار گيرد. اين به طور ويژه در مورد منطقه حساسی مانند خليج فارس صادق است که برخی آن را بهانه مداخله در امور ساير کشورهای اسلامی قرار می دهند و در ميان آنها مسئله ايجاد می کنند.


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: