مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

امام جمعه موقت تهران : قرآن کتاب زندگی است نه انجیل و تورات


(به نقل از محبت نیوز)




«گسترش مسیحیت» در ایران بهانه ایی برای روحانیون حکومتی شده تا از هر تریبونی استفاده کرده تا موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی خود را به مسیحیت و بخصوص جامعه مسیحیان ایران نسبت دهند.

به گزارش « محبت نیوز» آخوند (آیت‌اله) امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه ششم بهمن خود، با تبریک به سپاه به خاطر ابتکار عمل در برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح، گفت که قرآن «کتاب زندگی است، انجیل و تورات کتاب زندگی نیستند و بزرگان غرب نیز خود این را می‌گویند» !

ایشان در گفته هایش هیچ اسم ی از این بزرگان و یا نقل قولی از این افراد به میان نیاورد .

وی با ذکر این که «قرآن را باید در دست گرفت و بلند کرد و حرکت قرآنی باید در جهان گسترده شود»، در جای دیگری از سخنان خود گفت: «انقلاب اسلامی که بنیان‌گذار آن نفس‌های گرم، دم عیسوی و قلب پاک و عرفان بالایی داشت، الله اکبر گفت و به همراه او جوانان و ملت،‌ الله اکبر گفتند و همین امر نظام جمهوری اسلامی را برپا کرد و امروزه قانون اساسی جمهوری اسلامی افتخار تمام دنیا است».

«محمد امامی کاشانی» در بخش دیگری از سخنان خود همچنین مشکلات کشور را اقتصادی و اخلاقی دانست. وی گفت:« ما مشکل اقتصاد و اخلاق داریم و باید خودمان آن‌ها را حل کنیم.» وی ادامه داد: «خلق و خو و اقتصاد دست خود ماست و باید خودمان آن را درست کنیم».

بی شک خلق و خو و اخلاقیات نقش بسزایی در زندگی هر فرد در اجتماع پیرامونش دارد، امام جمعه موقت تهران در حالی از مشکلات اخلاقی اشان سخن به میان می آورند که به گفته وی قرآنی که از آن به عنوان کتاب زندگی یاد می کند نتوانسته تاکنون نسخه ایی برای این موضوع (مشکلات اخلاقی) این افراد که مدعی اجرای اسلام ناب هستند تهیه نماید. وی همچنان بر تلاش های انسانی خود، برای رفع مشکلات اخلاقی و بهبود خلق و خو تاکید دارد.

«گسترش مسیحیت» در ایران بهانه ایی به دست روحانیون حکومتی وابسته به جمهوری اسلامی داده تا امروزه از هرتریبونی استفاده کرده تا موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی خود را به مسیحیت و بخصوص جامعه مسیحیان ایران نسبت دهند.

- کتاب مقدس و اخلاقیات مسیحی بعنوان الگوی راه زندگی

امروزه دانستنِ اصول اخلاقیات مسیحی برای هر انسانی بعنوان راه چگونه زیستن دارای اهمیت است‌. نتیجۀ مستقیم یا به‌عبارت دیگر، نخستین نتیجۀ آن تغییر اخلاق و رفتار است‌. پاکی و تقدس چیزی فراتر از پرهیز از زنا و دزدی و قتل است‌. خصوصیات مهمی چون محبت و مهربانی و شادی‌، و خصوصیات ظریفی چون فروتنی و بخشش و بزرگواری‌، اجتناب از خودبزرگ‌بینی و حسادت و کینه‌توزی و غیبت، کلیه این موارد جزو اخلاقیات مسیحی است‌.

تاکنون کتاب‌مقدس به‌عنوان یکی از پرفروشترین آثار مکتوب جهان بیش از هر کتاب دیگر زندگی انسان‌ها را متحول ساخته است.

محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: