مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

دست جوان«متهم به سرقت» در ملا‌ء‌عام قطع شد


.

به دستور مراجع قضايی شيراز حد اسلامی بريده شدن دست يک سارق جوان در برابر ديدگان مردم اين شهر اجرا شد.







(به نقل از محبت نیوز)به گزارش « مسیحیت پارسی» آن‌طور که مهر نوشته این فرد علاوه بر اجرای حکم قطع دست، به رد مال و سه سال زندان هم محکوم شده است.
باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب می نویسد،این متهم که در سابقه کیفری خود دارای اتهامات زیادی از جمله سرقت، رابطه نامشروع و خرید و فروش اموال مسروقه است، براساس رأی شعبه 122 دادگاه جزایی شیراز و تأیید شعبه 17 تجدیدنظر استان فارس به مجازات حدالهی ! سرقت محکوم شده بود.
همدستان وی نیز که در انجام سرقت ها مشارکت داشته‌اند به مجازات‌های مشابه قطع ید، حبس و شلاق محکوم شده اند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این خصوص گفت: مکررن دستگاه قضایی اعلام کرده که برخورد قاطع و بدون اغماضی در دستور کار خود قرار داده و هر کجا متخلفین تخطی خود از قانون را دست مایه بر هم زدن امنیت اجتماعی و آسایش عمومی قرار دهند با شدیدترین برخورد‌ها مواجه خواهند شد.
علی القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران افزود: نمونه این اجرای حکم هشداری جدی است به همه کسانی که با اقدام به سرقت موجبات ناامنی را فراهم می‌کنند.
این مقام قضایی تأکید کرد: پیرو منویات ریاست محترم قوه قضاییه و تأکیدات ایشان مبنی بر برخورد با زورگیران و مخلان نظم اجتماعی، به زودی مردم برخورد قاطع دادگستری استان فارس با این افراد را نیز شاهد خواهند بود.
گفتنی است پس از اعدام دو «زورگیر» در ملاء عام و انتقادها به این قبیل مجازات‌ها؛ روز گذشته صادق لاریجانی به شدت از این مجازات‌ها دفاع کرد.

  لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران بار‌ها در برابر اعتراضات نهادهای مدافع حقوق بشر جهان به مجازات‌های سنگين در ايران از منطبق بودن قوانين ايران با فقه اسلامی سخن گفته و از حقوق بشر اسلامی دفاع کرده است.
در ماده ۲۰۱ قانون مجازات اسلامی در ايران حد سرقت در مرتبه‌ نخست، قطع چهار انگشت دست راست سارق؛ در مرتبه دوم‌، قطع پای چپ سارق و در مرتبه سوم حبس ابد است. مجرم در مرتبه چهارم به اعدام‌ محکوم می‌شود.
همچنين بنا بر ماده ۲۰۲ قانون مجازات اسلامی هر‌گاه انگشتان دست سارق بريده شود و پس از اجرای اين حد، سرقت ديگری از او ثابت گردد، پای چپ او بريده می‌شود.
چنين احکامی همچنان در ايران به اجرا گذاشته می‌شوند.


محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: