مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

یکشنبه

تداوم بازداشت یک نوکیش مسیحی، مرتبط با حادثه کریسمس در تهران


.




وی که در ایام کریسمس و همزمان با حادثه بازداشت موقت جمعی از نوکیشان مسیحی در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است . با گذشت نزدیک به یکماه اکنون، مسئولان قضایی از پذیرفتن وثیقه جهت آزادی موقت این نوکیش مسیحی خودداری کرده اند.





(به نقل از محبت نیوز)به نقل از گزارشگران « مسیحیت پارسی»، « مصطفی بردبار » از نوکیشان مسیحی که در ایام کریسمس توسط ماموران امنیتی در تهران دستگیرشده است، نامبرده همچنان در زندان اوین در بازداشت بسر می برد.
«مصطفی بردبار» متولد 1365 از هموطنان نوکیش مسیحی ساکن رشت می باشد، که در ایام کریسمس همزمان با یورش ماموران امنیتی لباس شخصی به محل گردهمایی جمعی از نوکیشان مسیحی که بمناسبت فرا رسیدن كریسمس- و سال نو میلادی دورهم گرد آمده بودند، گفته شده وی نیز در همان شب بازداشت شد.
تاکنون جزئیاتی از چگونگی و یا نحوه بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست .
بر اساس گزارشات منتشره، در روز پنجشنبه مورخ 7 دی ماه 1391 برابر با ( 27 دسامبر 2012) حدود 50 تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان ساکن تهران، که به مناسبت زاد روز تولد عیسای مسیح - كریسمس- و سال نو میلادی به منظور دعا و شكرگذاری و پرستش در خانه ای واقع در منطقه شمالی تهران گردهم آمده بودند، با یورش 15 تن از نیروهای امنیتی لباس شخصی این تعداد از افراد برای ساعت ها در همان مکان بطور موقت بازداشت شدند که پس از بازجویی از کلیه افراد به آنان اجازه داده شد تا آن محل را ترک کنند. این رویداد همچنین منجر به بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان » از ایرانیان ارامنه مسیحی شد ، که نامبرده در وضعیت بیماری سخت و پس از سپری کردن 15 روز در بازداشتگاه زندان اوین به قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه بطور موقت آزاد شد .
منابع آگاه به «محبت نیوز» گزارش دادند، ماموران امنیتی پس از بازداشت «مصطفی » ، درهمان شب بهمراه تعدادی از ماموران امنیتی لباس شخصی به منزل برادر وی که در تهران ساکن می باشد مراجعه نموده و منزل ایشان را نیز بدقت مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند . ماموران پس از بازرسی کامل خانه چون مدرک و یا شواهدی دال بر مسیحیت و یا چیزی که مد نظر آنان باشد نیافتند ، پس از ساعتی بهمراه « مصطفی » محل را ترک کردند .
« مصطفی » پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی که گویا دوره بازجویی خود را زیر نظر بازجویان زندان اوین می گذرانده ، تا آن زمان هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است . سرانجام پس از حدود دو هفته به وی اجازه داده می شود تا طی تماسی کوتاه وضعیت و خبر سلامت خود را به خانواده اعلام کند.
خانواده « مصطفی» نیز پس از اطلاع از وضعیت و محل نگهداری ایشان ،علیرغم پیگیریهای متعدد و مراجعات مکرر به مراکز قضایی و محل بازداشتگاه زندان اوین تاکنون موفق به ملاقات با وی نشدند.
- عدم پذیرش وثیقه جهت آزادی موقتاکنون که نزدیک به یکماه از بازداشت « مصطفی بردبار » می گذرد خبرهای رسیده حاکی از آن است که مسئولان قضایی برای این نوکیش مسیحی تا زمان برگزاری دادگاه، برای ایشان با قرار وثیقه حکم آزادی موقت صادر نموده است . اما متاسفانه مسئولان قضایی ، وثیقه و یا سند ملک مسکونی ارائه شده از سوی خانواده « مصطفی» را به دلیل اینکه مربوط به شهرستان ( رشت ) می باشد را نپذیرفته و از آزادی این زندانی مسیحی خودداری کرده اند.
مسولان قضایی از خانواده این زندانی مسیحی خواسته اند که سند ملکی مورد نظرمی بایست متعلق به تهران باشد. بر این اساس گویا تا موافقت و یا پیدا شدن یک سند مورد نظر، نامبرده می بایست همچنان در بازداشت بسر ببرد.
«مصطفی بردبار» پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸ در شهرستان رشت به اتهام گرویدن به مسیحیت و حضور در كلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد . وی همچنین از سوی بازپرسی شعبه یک محکوم به «ارتداد» و پس از طی مراحل دادگاهی به قید وثیقه آزاد و این محکومیت نیز به عنوان سابقه کیفری در پرونده ایشان درج شده است .( سند در محبت نیوز محفوظ است )



محمد سهرابی ، سعید معینی  ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: