مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

هشدار اندیشمندان مسلمان: نابودی کامل جوامع مسیحی در عراق،افغانستان و مصر


(به نقل از محبت نیوز)



کارشناس مسائل مربوط به اسلام و منطقه خاورمیانه میگوید:" در واقع بنا بر هشدار "کمسیون جهانی آزادی مذاهب" امریکا ، در آینده احتمالن شاهد خواهیم بود که هیچ فرد مسیحی در کشورهای عراق، افغانستان و مصر وجود نخواهد داشت !

بنابر گزارش سرویس ترجمه « محبت نیوز» ، "رایموند ابراهیم" در جدیدترین مصاحبه خود با "روبرت اسپنسر"- کارگردان برنامه جهاد واچ- گفته : " آزار و اذیت مسیحیان توسط مسلمانان یک بحران بزرگ نقض حقوق بشر است. ابراهیم، نویسنده کتاب " باز مصلوب: جنگ جدید مسلمانان علیه مسیحیان" است که به تازگی انتشار یافته است."

ابراهیم – که یکی از مدیران شیلمان در مرکز David Horiwitz و نیز عضو افتخاری فورام خاورمیانه است- اظهار می دارد: این مشکلات به میزان ناچیزی از سوی جوامع جهانی درک و شنیده شده است ؛ و این در حالی است که عمل قاطعی برای رفع آنان انجام نشده است. در این خصوص نه تنها رئیس جمهوری ایالات متحده- باراک اوباما- از این مسائل چشم پوشی کرده ، بلکه باقی اتفاقات نظیر بهار عربی منجر به وخامت بیش از پیش اوضاع گردیده است ، به طوری که این مسائل حیاتی از تیررس توجه اذهان عمومی به دور مانده است.

"رایموند ابراهیم" همچنین در توصیف نتایج مشاهدات خود در متن منتشر شده در FoxNews.com چنین مینویسد:

"ما شاهد تکرار تاریخ در خصوص ایجاد جهان اسلام هستیم ،درست همانطور که بعد از مسیحیت اسلام توانست با جبر و خونخواری پا به عرصه وجود بگذارد. کمسیون جهانی و آمریکایی آزادی مذاهب گفته: کوچ مسیحیان به خارج از مناطقشان به شکل بی سابقه ای رشد داشته و سال به سال افزوده میشود، به طوری که احتمالن در زمان حیات خودمان خواهیم توانست شاهد ناپدیدی کامل مسیحیان در کشورهای عراق، افغانستان و مصر باشیم."

ابراهیم گفت که گزارش های اخیر از مناطق مسلمان نشین این هشدارها را کاملن تائید میکند. او متذکر شد که عراق به عنوان یکی از جدیدترین نمونه هایی است که نشان دهنده واضح سرنوشت نافرجام مسیحیان این کشور پس از آغاز حکومت اسلامی که پس از دیکتاتوری در آن کشور پا گرفت ،میباشد. در حمله به کلیسای بغداد در سال 2010 که در آن حدود 60 تن از مبشران و کشیشان سلاخی شدند ، به طور کاملن بارز نشان دهنده یک دهه عصر یخی در آن کشور است. وی در ادامه افزود، ده سال پیش حداقل یک میلیون نفر مسیحی در عراق میزیستند. الان کمتر از 400 هزار نفر مسیحی باقی مانده اند. این فاجعه حاصل مبارزه ضد مسیحی است که با اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی آغاز شد که نتیجه آن تعداد زیادی از کلیساهای مسیحیان بمباران شد و بی شمار از مسیحیان جانشان را از دست داده و حتی مصلوب شده و یا سرشان از تن جدا شد.

ابراهیم ادامه داد که چنین تراژدی الان در سوریه در حال گسترش است. تمام مناطقی که به صورت باستانی و حتی قرنها قبل از پیدایش اسلام متعلق به مسیحیان بوده است، هم اکنون خالی از سکنه است . چنانچه گروههای مخالف با آرمان اعتقادی خود مبنی بر بیرون راندن مسیحیان ،که توسط دستور مذهبی مساجد به آنان ابلاغ میشود ، اقدام به آدم ربایی قتل و غارت مسیحیان میکنند.

تنها حدود یکصد هزار نفر از مسیحیان مصری از زمان آغاز بهار عربی از موطن مادری خویش متواری شده اند. گزارشات از حملات و یورشهای القاعده و سایر مسلمانان حاکی از تحت فشار قرار گرفتن بیش از پیش مسیحیان آن منطقه بالاخص کلیساهای " ارتدکس کوپتیک " میباشد.

مطابق اظهارات ابراهیم، مسیحیان کشورهایی نظیر عراق، سوریه و مصر فقط نیستند که مجبور به جلای وطن شده اند ، بلکه ما شاهد جریان مشابه در میان کشورهای آفریقایی و حتی اروپایی با اکثریت جمعیت مسلمان نیز هستیم.

حدود 200 هزار نفر از مسیحیان کشور مالی سال پیش ،پس از عملیات تروریستی مسلمانان، مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شدند. در این خصوص ،ابراهیم گزارش داد که انجمن کلیسایی در مالی کاملن نابود گردیده، به ویژه در شمال این کشور، یعنی مکانی که مسلمانان در پی استقرار دولت مستقل مسلمان در آن برامده و تلاش کردند که با شکنجه و جستجوی خانه به خانه ،مسیحیان را شناسایی و با نابودی خانه ،کاشانه و کلیساهایشان آنان را بیرون برانند، که در این میان حداقل سر یک کشیش را هم از تن جدا کردند.

ابراهیم در گزارش نمونه های بسیار دیگر را در خصوص تراژدی آزار و اذیت مسیحیان جهان ذکر کرده و افزود که اهم ماجرا در این خلاصه میشود که مسیحیان کاملن تحت شکنجه مسلمانان قرار دارند.

رایموند ابراهیم ،در پایان اظهار داشت، همانگونه که من در کتاب خویش " باز مصلوب : جنگ جدید مسلمانان علیه مسیحیان" مستند سازی کرده ام ،در تمام قلمروهای مسلمانان جهان – که شامل کشورهایی است که یا اجازه رشد به فرهنگها ،زبانها و ادیان دیگر داده نمیشود و یا کشورهایی که فقط اسلام و قواعدش مورد قبول بوده و ارائه میشود- مسیحیان محکوم به فنا شده و با فشار به سوی انقراض هدایت میشوند. لذا به یقین این است چهره واقعی اسلام و در حال رشد.

محمد سهرابی ،  ابراهیم طباطبایی  & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: