مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

احکام 45 تن از اسلامگرایان درمصر به اتهام آتش زدن کلیساها صادر شد


(به نقل از محبت نیوز)




یک دادگاه نظامی مصر روز سه شنبه 52 عضو و هوادار "اخوان المسلمین" را به حبس و یکی از آنها را به زندان ابد محکوم کرد.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق بیانیه ارتش مصر در این باره، این دادگاه همچنین 45 تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام آتش زدن کلیساها به 5 سال زندان محکوم کرده است. این نخستین احکام حبس برای اعضای اخوان المسلمین پس از برکناری محمد مرسی از قدرت است.

بی بی سی نیز در این ارتباط خبر داد که پیش از این برخی منابع گفته بودند ۱۱ نفر از هواداران محمد مرسی، به حبس ابد محکوم شده‌اند.

این افراد به تیراندازی به سربازان ارتش در جریان ناآرامی‌های شهر بندری سوئز در ماه گذشته محکوم شده‌اند.

به گفته گروه حقوق بشری "اتحادیه جوانان ماسپرو" که از فعالان قبطی مصر تشکیل شده می‌گوید، در درگیریهای اخیر بیش از ۳۸ کلیسا در سراسر مصر به آتش کشیده شده و ۲۳ کلیسا تخریب شده است. به گفته این گروه، ده‌ها واحد مسکونی و ساختمان متعلق به مسیحیان دستخوش غارت یا حریق شده است.

از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر توسط ارتش این کشور که در پی بالاگرفتن اعتراض‌های عمومی به دولت صورت گرفت، هواداران آقای مرسی و گروه اخوان‌المسلمین خواستار بازگشت او به قدرت بوده‌اند.

محمد مرسی، از حزب اخوان‌المسلمین، نخستین‌رئیس جمهور مصر بود که با آرای مردم انتخاب شده بود. او یک سال بعد از شروع ریاست جمهوری خود با مخالفت گسترده مردم روبرو شد. مخالفان او را به ناتوانی در برآوردن نیازهای اقتصادی مردم و استبداد متهم کرده‌اند. سرانجام این مخالفت‌ها با دخالت ارتش پایان یافت و مرسی در تاریخ ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) برکنار و بازداشت شد.

محمد سهرابی ،  ابراهیم طباطبایی  & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: