مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

امام مسلمانان دانمارک : مسلمان هم می تواند همجنسگرا (gay) باشد


(به نقل از محبت نیوز)


امام مسجدی در دانمارک گفته است که یک مسلمان هم می تواند همجنسگرا باشد. او که نوید بیگ نام دارد در خیلی از بیمارستان های شهر کپنهاک کار می کند. او همچنین معاون انجمن دانشجویی مسلمانان و مسیحیان است .

« محبت نیوز» - نوید در مصاحبه با روزنامه Politiken می گوید که باور به جنسیت در فرهنگ و هویت ما قرار دارد. اعتقادات در درون ما انسانها جاریست . بنابراین انسان می تواند جنسییت دیگری به غیر از اکثریت مردم داشته باشد. با این وجود اکثریت مسلمانان احساس خوبی نسبت به همجنسگرایان ندارند.

به گزارش گلوبال، یکی از محقیقن دانشگاهی در دانمارک بنام Saliha Marie Fettah می گوید که در فرهنگ اسلامی جایی برای همجنسگرایان وجود داشته است و بسیاری از شاعران و کاتبان مسلمان همجسنگرا بودند هر چند در سالهای 1700 مجازات همجنسگرایی سنگسار و اعدام بوده است .

این محقق به خبرنگار روزنامه پولیتیکن می گوید که در کتاب های عربی ، بسیاری از شاعران مرد در باره عشق خود به یک مرد جوان سخن گفته اند.

در همین ارتباط روز پنجشنبه گذشته در کنفرانس بین اللملی در شهر کپنهاک توجه خاصی در باره چالش ها در همجنسگرایی در جوامع اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

چندی پیش نیز طی گزارشی اولین مسجد همجسگرایان در اروپا تاسیس شد .این مکان، نخستين مسجدی است که پذيرای همجنسگرايان در اروپا به شما می رود، گفته می شود اين مسجد مکانی امن برای همگان است و به گفته موسس آن هر کسی که می خواهد لحظه ای از معنويت اصيل را تجربه کند به اينجا می آيد.

در سوئد نیز یک وبلاگ نویس مسلمان بهمراه برخی دیگر از جوانان سوئدی در حال پایه ریزی مقدمات افتتاح اولین مسجدی در این کشور هستند که زنان هم می توانند بدون حجاب در کنار مردان به نماز بایستاند و همه افراد حتی همجنسگرایان نیز در آن حضور دارند.

در خارج از اروپا در امریکا نیز یک روحانی مسلمان از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت می‌کند. داعیه عبدالله که امام جماعت مسجدی در واشنگتن است، خودش همجنس‌گراست به گفته وی ازدواج همجنس‌گرایان طبق احکام اسلام مجاز است .

محمد سهرابی ،  ابراهیم طباطبایی  & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: