مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

وجود بیش از 5 میلیون مهاجر ایرانی در 22 کشور جهان

(به نقل از محبت نیوز)



آمارهای سازمان ثبت احوال نشانگر این واقعیت است که در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر مهاجر ایرانی در 22 کشور جهان سکونت دارند.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از قانون، بر اساس همین آمار سهم آمریکا از دیگر کشورها برای پذیرفتن مهاجران ایرانی بیشتر است. در حال حاضر 1 میلیون و 400 هزار مهاجر ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند. بیش از یک چهارم ایرانی تبارهای آمریکا دارای مدارک فوق‌لیسانس و دکترا هستند. امارات متحده عربی با 800 هزار ایرانی در رده دوم و کشورهای انگلستان و کانادا هرکدام با 410 هزار، آلمان با 200 هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110 هزار ایرانی از لحاظ سکونت ایرانیان در کشورهای خارجی در رده‌های بعدی قرار دارند.

قانون نوشته است که آغاز انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و اتفاقات ناخوشایند به وجود آمده پس از انتخابات سال 88 را می‌توان تاریخ اوج مهاجرت ایرانیان نامید.


همچنین رسیدن به درآمد بالاتر و سطح بهتر زندگی، ارتقای سطح آموزشی و تحصیلی و آرزوی داشتن آزادی‌های شخصی از جمله عواملی است که موجب مهاجرت تعداد زیادی از ایران شده است که همه سختی‌ها را به جان می‌خرند. حتی ممکن کسی جانش را نیز از دست بدهد، اما رویای مهاجرت و داشتن زندگی بهتر برای همگان وجود دارد. برخی این رویا را عملی و بعضی دیگر با همان رویا زندگی می‌کنند. عده بسیاری هم این رویا را در وطن خود دنبال کرده و محقق می‌سازند. نمی‌توان آمار دقیقی از نسبت رضایت ایرانیان از مهاجرت عنوان کرد، اما شواهد نشان می‌دهد که کمترمهاجری پیدا می‌شود که وقتی پایش به این طرف آب می‌رسد دوباره به کشورش بازگردد و بخواهد در آنجا زندگی کند./شهرزاد


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: