مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

مسیحیت در خاورمیانه در حال انقراض است

(به نقل از محبت نیوز)




وزیر امور اقلیت های دینی انگلستان؛ مسیحیت در خاورمیانه در حال انقراض است« سعیده وارسی» نسبت به وجود خطر انقراضی که مسیحیان خاورمیانه با آن رو به رو هستند هشدار داد .

به گزارش « محبت نیوز» تارنمای ادیان و مذاهب به نقل از الوطن خبر داد ، وی با بیان این که خارومیانه مهد مسیحت در تاریخ است تاکید کرد: "مسیحیان در این منطقه به دلیل تنش های فرقه گرایانه در حال انقراض هستند و خشونتی که امروز علیه این گروه و سایر اقلیت های دینی توسط گروه های افراطی روی می دهد به نوعی بحران جهانی تبدیل شده است."


روزنامه تلگراف به نقل از وزیر اقلیت های دینی انگلستان نوشت: در اثر خشونت های موجود در منطقه ، مسیحیان در سال های اخیر موج مهاجرت وسیعی آغاز کردند به طوری که در عراق تعداد آنان از ۱٫۲ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۲۰۰ هزار نفر در حال حاضر رسید.


وی در ادامه به حمله مسلحانه گروهی از افراطی های مصر به یکی از مراسم مسیحیان و منفجر کردن کلیسا در پاکستان و کشته ۸۵ مسیحی به عنوان نمونه ای از خشونت علیه مسیحیان در خاورمیانه اشاره کرد .


پیش از این نیز بشارة الراعی، سراسقف کلیسای مارونی لبنان گفته بود که رویدادهای کنونی در مصر و سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه، میراث مسیحی این منطقه را در معرض زوال کامل قرار داده است.


بشارة الراعی، سراسقف مارونی لبنان، روز جمعه (۲۳ اوت/۱ شهریور) در گفت‌وگویی با رادیو واتیکان گفت که رویدادهای کنونی در مصر و سوریه و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه به معنای زوال قطعی میراث مسیحی منطقه است.


به گفته الراعی: «ما در حال حاضر شاهد نابودی کامل چیزهایی هستیم که مسیحیان توانستند در ۱۴۰۰ سال گذشته بسازند».


این اسقف مارونی در سخنان خود افزود که نمونه‌های مصر و سوریه و عراق می‌آموزد که هر جا هرج و مرج در یک کشور خاورمیانه حاکم بوده است، بی‌دلیل به مسیحیان حمله شده است. به گفته او در حال حاضر در مصر مسیحیان قبطی قربانی منازعه میان مسلمانان میانه‌رو و بنیادگرا و میان شیعیان و سنیان هستند.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: