مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

مادر مسیحی محکوم به تحمل دو سال اضافه در زندان پاکستان شد

(به نقل از محبت نیوز)

 


آسیه بی بی، مادری مسیحی و کسی است که در ردیف انتظار اجرای حکم اعدام خویش قرار دارد. این در حالی است که وی می بایست تا مشخص شدن وضعیت دادرسی خویش در دادگاه تا دو سال دیگر نیز در حبس به سر برد.


به گزارش سرویس ترجمه "محبت نیوز"، این مادر پاکستانی حدود چهار سال است - از ابتدای ماه ژوئن سال 2009- که پشت میله های زندان به سر می برد ؛ جرمی که به وی نسبت داده شده گفته می شود، هتاکی و بی حرمتی به محمّد در جریان بگو مگو با یک زن کارگر بوده است.

"آسیه بی بی" در دادگاه عالی که در نوامبر سال 2010 برگزار گردید، محکوم به اعدام نیز تشخیص داده شد.

این مادر مسیحی، که در زندان "شیخوپورا" محبوس است ، در انتظار ارائه شکوائیه خویش به دادگاه عالی لاهور میباشد. ولی به لحاظ تراکم بیش از حد پرونده های تحت بررسی دادگاه ، تخمین زده میشود که موضوع پرونده وی در حدود سال 2015 بررسی شود زیرا که هم اکنون دادگاه لاهور مشغول بررسی پرونده های مربوط به اواخر سال 2008 و اوایل 2009 میباشد.


در روند بررسی پرونده های دادگاهی ، دادگاه قدرت آن را دارد که در صورت وجود مواردی که احکام آنها مغرضانه تشخیص داده شوند آنها را زودتر و خارج نوبت بررسی نماید. چنانکه اکنون برخی از شکوائیه های مربوط به پرونده های سال های 2010 ، 2011 و 2012 در حال بررسی شدن است درحالیکه برخی از شاکیان پرونده های سال 2005 در صف انتظار قرار دارند.


مسئول کمسیون آزادی پاکستان" آسلام پرویز ساهورتا" سعی کرده است در خصوص پرونده "آسیه" با رئیس دادگستری مذاکره کند تا ایشان هرچه زودتر پرونده شکوایه وی را بررسی نمایند، ولی تا کنون جوابی دریافت نکرده است.


"ساهورتا" گفت: "برای حفاظت از امنیت "آسیه بی بی " و اینکه او نکات مبهم و اظهار نشده بسیاری در پرونده خویش دارد، لازم است که هرچه زودتر پرونده اش توسط دادگاه بازنگری شود. ما امیدواریم که وی بتواند حکم تبرئه وی را از دادگاه عالی دریافت نماید.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: