مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

وضعیت نامعلوم یک نوکیش مسیحی در زندان ندامتگاه کرج

(به نقل از محبت نیوز)



بنا بر گزارشات، یک نوکیش مسیحی که از مردادماه سالجاری توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است هم اکنون در زندان ندامتگاه مرکزی کرج در وضعیت نامعلوم و بلاتکلیفی بسر می برد.

« محبت نیوز» - حسین ساکتی آرامسری (استیفان) شهروند نوکیش مسیحی است که از مرداد ماه سالجاری توسط ماموران امنیتی لباس شخصی بازداشت و هم اکنون در زندان ندامتگاه مرکزی کرج بصورت بلاتکلیف بسر می‌برد.


بنا بر گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر، این شهروند نوکیش مسیحی در تاریخ یکم مرداد ماه 1392 در جنگلهای گلستان توسط ماموران وزرات اطلاعات بازداشت شد .


حسین ساکتی که دوستانش وی را با نام " استیفان " می شناسند پس از بازداشت به اداره اطلاعات شهرستان جاجرم و از آنجا به اداره اطلاعات بجنورد مرکز استان خراسان شمالی منتقل شد.


نامبرده پس از گذراندن ۱۵ روز در سلول انفرادی و در پی رد صلاحیت دادگاه از خود، پرونده وی با اتهام "تبلیغ مسیحیت" به دادگاه انقلاب شهرستان البرز واگذار گردید.


این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه به اداره اطلاعات کرج تحویل شد و تا ۴ آبان ماه را در سلول انفرادی بند ۸ زندان رجایی شهر کرج موسوم به بند سپاه (متعلق به وزارت اطلاعات) سپری نمود و سپس به زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتقل گردید.


وی همچنین هفته گذشته به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج به ریاست بازپرس محمدیاری منتقل ودر آنجا با عنوان " تبلیغ مسیحیت " تفهیم اتهام شد.


حسین ساکتی هم اکنون بصورت بلاتکلیف در بند ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج مکانی که بهنام ایرانی از دیگر زندانیان عقیدتی در آن نگهداری می‌شود بسر می‌برد.


در حالی که در ایران مسیحیت پدیده ای در حال گسترش و طی سالهای اخیر نیز به اوج خود رسیده است ، موضوع گرایش جوانان و خانواده ها به مسیحیت به یک نگرانی برای دستگاههای امنیتی و بویژه حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت شیعه مبدل شده است. بر اساس گزارشات دریافتی روند تعقیب قضایی مسلمانانی که تغییر دین داده اند و می دهند در ماههای گذشته با شتاب بیشتری دنبال شده است.


  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: