مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

مصطفی بردبار، نوکیش مسیحی از زندان اوین آزاد شد

(به نقل از محبت نیوز)


 


پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر، نوکیش مسیحی "مصطفی (محمدهادی) بردبار" از سوی دادگاه انقلاب تبرئه و از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش « محبت نیوز»، "مصطفی بردبار" از نوکیشان مسیحی ساکن رشت پس از یازده ماه از زندان اوین آزاد شد.

دادگاه تجدید نظر این نوکیش مسیحی در روز چهارشنبه هشتم آبانماه 1392 برابر با (30 اکتبر 2013) در شعبه 34 دادگاه انقلاب در تهران به ریاست قاضی سلیمی برگزار شد.

"مصطفی بردبار" با حضور در دادگاه تجدید نظر پس از ارائه دفاعیات خود طی حکمی از کلیه اتهامات تبرئه و روز یکشنبه دوازدهم آبانماه 1392 از زندان آزاد شد .

این نوکیش مسیحی پیش از این در روز یکشنبه 19 خرداد 1392 (برابر با 9 جون 2013) در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ده سال زندان محکوم شده بود.

حکم ده سال حبس " مصطفی بردبار " توسط قاضی "پیرعباسی" صادر و در 9 مرداد ماه 1392 ( 31 جولای 2013 ) به وکیل وی "شیما قوشه" ابلاغ شد.

"شیما قوشه" عضو کمیسیون حقوق بشر ایران و وکیل مدافع "مصطفی بردبار" پس از دریافت حکم 10 سال زندان برای موکلش اعلام کرده بود که نسبت به این رای اعتراض و در حال تهیه و ارسال لایحه ای مبنی بر تجدید نظر در حکم صادره است که امیدوار است این حکم در دادگاه تجدید نظر شکسته شود.


بر اساس حکم دادگاه، "مصطفی بردبار" به پنج سال حبس تعزیری جهت عضویت در تشکل ضد امنیتی، و پنج سال حبس تعزیری جهت اجتماع و تبانی با هدف ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، مجموعن به 10 سال زندان محکوم شده بود.

مصطفی بردبار در بند 350 زندان اوین در کنار سایر زندانیان مسیحی از جمله ، فرشید فتحی و علیرضا سیدیان (عضو مسیحیان غیرتثلیثی-برانهامیست) که به دليل فعاليت‌های مسيحی خود دوران محکوميت خود را بسر ميبرند هم بند بوده است.


گفتنی است "مصطفی بردبار" بهمراه حدود 50 تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان ساکن تهران، در ایام کریسمس سال گذشته (پنجشنبه مورخ 7 دی ماه 1391 برابر با 27 دسامبر2012) در پی یورش ماموران امنیتی در خانه ای واقع در منطقه شمالی تهران که این افراد به منظور دعا و پرستش و شکرگزاری در ایام کریسمس گردهم آمده بودند بازداشت شد .


مصطفی متولد 1365 خورشیدی است، نامبرده پیش از این نیز در سال 1388 در شهرستان رشت به اتهام گرویدن به مسیحیت و حضور در كلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود. وی از سوی بازپرسی شعبه یک محکوم به «ارتداد» و پس از طی مراحل دادگاهی به قید وثیقه آزاد و این محکومیت نیز به عنوان سابقه کیفری در پرونده ایشان درج شده است.


لازم به ذکر است چندی پیش نیز دو تن از زندانیان زن مسیحی بنامهای خانم‌ها «میترا زحمتی» و «مریم جلیلی» که به دو سال و نیم حبس محکوم شده بودند در آستانه سفر حسن روحانی به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه تنی چند از زندانیان سیاسی عقیدتی آزاد شدند . آزادی این دو نوکیش مسیحی در حالی صورت گرفت که تنها یک ماه از محکومیت زندان آنها باقی مانده بود.



  ابراهیم طباطبایی ،  محمد سهرابی & سعید معینی 

هیچ نظری موجود نیست: