مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

حمله 20 هزار مسلمان خشمگین به کلیسایی در مصر

.
جمعیت خشمگین 20 هزار نفری از مسلمانان در حمله ای  كه سعی در ورود و آتش زدن کلیساهای مریم مقدس و ابرام مقدس  در استان شرقیه مصر را داشتند خواستار مرگ كشیش آن كلیسا شدند.
 
(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از سرویس بین المللی آشوریان، جمعیت خشمگین مسلمان، خواستار مرگ کشیش جورجیس جمیل، کشیش کلیسا بودند. کشیش جمیل از روز قبل از حادثه قادر به بیرون آمدن از خانه اش نبوده است. هنگام حمله بیش از 100 مسیحی هراسان در کلیسا پناه گرفتند و مسلمانان با پرتاب سنگ سعی می کردند که به درون کلیسا راه یابند تا ضمن سوزاندن کلیسا مسیحیان را مورد حمله قرار دهند. خانه یک مسیحی قبطی در نزدیکی کلیسا و خانه سرایدار کلیسا به همراه سه خودرو طعمه حریق شدند.
.
كلیسای مریم مقدس - مصر
درخواست این جماعت مسلمان خشمگین این بود که رانیا بنت خلیل ابراهیم را به پدرش بازگردانند. این دختر 15 ساله از روز قبل توسط سازمان مدیریت امنیت نگهداری می شود. رانیا خود مسیحی زاده است ولی پدرش دو سال و نیم پیش مسلمان شد. خود رانیا سه ماه پیش پس از اینکه پدرش او را زندانی کرد، مسلمان شد. دخترک در روز شنبه 22 بهمن به بهانه خرید بیرون رفت و ناپدید شد. طبق اظهارات کشیش جمیل، رانیا با ازدواجی با مرد مسلمانی که پدرش برای او انتخاب کرده مخالف بود. پدر او، خلیل ابراهیم همان روز به پلیس مراجعه کرد و کشیش را متهم به دست داشتن در ناپدید شدن دخترش کرد و مدعی شد که دخترش رفته تا با مادرش که مسیحی قبطی است زندگی کند.
روز قبل از حمله 20 هزار نفری هم مسلمانان خشمگین به خانه کشیش رفتند و ضمن محاصره کلیسا و پرتاب سنگ به آن وسایل خانه و خودروی کشیش را هم نابود کردند. آنها همچنین بخش بزرگی از حصار دور کلیسا را تخریب نمودند.
بعدازظهر، نیروهای امنیتی اعلام کردند که رانیا در قاهره پیدا شده و ادعای ربوده شدن او توسط مسیحیان دروغ بوده است. نیروهای امنیتی رانیا را به پاسگاه پلیس روستایش بازگرداندند.
فعال قبطی، آقای یعقوب گفت: "پس از شنیدن این خبر همه نفسی راحت کشیدند. اما مسلمانان کاملن پراکنده نشدند و در خیابان ها پرسه می زدند." تعداد اندک نیروهای امنیتی هم که روبروی کلیسا مستقر شده بودند پس از بازگشتند آرامش به روستا پست های خود را ترک کردند.
اما در بعدازظهر 26 بهمن مسلمانان با شنیدن خبر اینکه رانیا نمی خواهد به خانه پدرش بازگردد خشمگین تر شدند و با تعداد بیشتری بازگشتند.
برخی از شاهدین قبطی گفتند که تعدادی  از مسلمانان روستا سعی کردند جلوی این جماعت خشمگین را بگیرند تا به همسایگان مسیحی شان صدمه نرسانند. حتی برخی سپری انسانی تشکیل دادند تا پیش از آمدن نیروهای امنیتی از کلیسا حفاظت کنند.
اسقف یونس، گفت که در همان حمله روز اول با مقامات عالی رتبه در تماس بوده است.
خانم ماریان ملاک، عضو مسیحی مجلس با نخست وزیر مصری تماس گرفت و او هم نیروهای کمکی اعزام نمود تا بحران را در دست بگیرند.
اسقف تادروس صدرا از اسقف نشین زقازیق گفت که تعداد زیادی نیروی ارتش و پلیس به محل رفتند و مسلمانان را از محوطه بیرونی کلیسا و منزل کشیش جمیل پراکنده کردند. وی تأیید کرد که نیروهای امنیتی به مدت دو هفته در روستا خواهند ماند.
اتحاد بین المللی قبطی، مستقر در آمریکا با انتشار بیانیه ای شدیدن  از جامعه بین الملل درخواست کرد تا به خصوص با توجه به اخراج، ضبط املاک وحملات اخیرعلیه مسیحیان قبطی، گزارشگر ویژه ای را در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای گزارش وضعیت این مسیحیان تعیین نمایند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: