مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

حفاظت از مسیحیان تقریبا غیر ممکن است

.
توجه یکی دیگر از گروه های دیدبان جفای مذهبی به وضعیت خطرناک مسیحیان نیجریه جلب شده است. اسلامگرایان در نیجریه بطور علنی علیه مسیحیان اعلام جنگ کرده اند و حفاظت از آنها به مشکلی بزرگ در این کشور بدل شده است.
(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش آژانس خبر مسیحیت پارسی، موسسه  آی-سی-سی بر همین اساس گزارش داد، خشونت علیه مسیحیان نیجریه ای افزایش ناگهانی داشته و گروه تروریستی اسلامی بوکوحرام مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

سخنگوی آی-سی-سی، آقای جاناتان راکو خاطر نشان کرد که بیش از 80 مسیحی در شمال این کشور در چند هفته گذشته شهید شده اند.
آقای راکو گفت: "رهبران مسیحی نیجریه نگرانند که این کشتار ها منجر به پاکسازی مسیحیان از کشور شود. آنها درخواست کمک و دعا دارند."
رئیس جمهوری نیجریه، آقای گودلاک جاناتان در بیانیه ای ابراز نگرانی کرد و گفت که حفاظت از مسیحیان تقریبن غیر ممکن است.
جاناتان راکو از قول رئیس جمهور گفت: "او گفته است که کسانی (تندروهای اسلامی) در دولت هستند که از بوکوحرام حمایت می کنند و او می گفت که چقدر اوضاع به این خاطر پیچیده است. الان اوضاعی پیش آمده که در دولت شکاف ایجاد شده است."
رئیس جمهور جاناتان خود مسیحی است و این در حالی است که با وجود اینکه جنوب کشور اکثریتی مسیحی دارد، اما در شمال آن اکثرن مسلمان هستند. بوکوحرام برای مسیحیان ضرب العجلی تعیین کرده تا از شمال کشور خارج شده، مسلمان شوند و یا بمیرند.
سازمان آی-سی-سی که در امور مسیحیان جفادیده فعالیت می کند می گوید که خطر باالقوه برای مسیحیان در نیجریه به قدری جدی است که شاید این کشور برای جلوگیری از نسل کشی مجبور به درخواست کمک خارجی کند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: