مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

نقاش دیواری فیس بوك قصد دارد تمام صفحات انجیل را طراحی كند

  .هنرمند آمریکایی کره‌ای‌تبار گفت: «قصد دارم زودتر از موعد بازنشسته شده و برای تمام صفحات انجیل طرح‌هایی بکشم و اگر فرصت باشد تمام دیوار چین را با دیوارنگاری‌های خود بپوشانم.»
(به نقل از محبت نیوز)
 چند ماه دیگر وقتی که فیس‌بوک سهام خود را در بازار عرضه کند و به یک شرکت سهامی بدل شود یک هنرمند گرافیست خوش‌شانس میلیونر خواهد شد.
به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از رادیو اروپای آزاد، این هنرمند به نام «دیوید چوئی» در سال ۲۰۰۵ زمانیکه کمتر کسی فیس‌بوک را می‌شناخت چند طرح بزرگ گرافیتی روی دیوارهای ساختمان دفتر مرکزی فیس‌بوک ترسیم کرد. از آنجا که در آن زمان فیس‌بوک سرمایه چندانی نداشت در ازای این کار به آقای چوئی تعدادی سهام واگذار کرد. اکنون به نوشته روزنامه نیویورک تایمز این سهام فیس‌بوک حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارند.
در آن زمان دستمزد این هنرمند گرافیست چند هزار دلار بیشتر نبود اما «شون پارکر» مدیرعامل وقت فیس‌بوک هیچگاه تصور نمی‌کرد که ارزش سهام این موسسه تا یک چنین حدی افزایش یابند.
اگر مجموعه دیوارنگاشته‌هایی را که این هنرمند ناشناس روی دیوارهای دفتر سابق موسسه فیس‌بوک ترسیم کرده‌است یک کار هنری واحد تلقی کنیم با ارزش امروزی سهام فیس‌بوک بدون شک گران‌قیمت‌ترین کار هنری در دنیا خواهد بود.
«دیوید چوئی» می‌گوید از آن زمان تاکنون بخشی از نقاشی‌های دیواری وی را از محل سابق خود کنده‌اند و به دفترهای دیگر موسسه فیس‌بوک در سراسر جهان منتقل کرده‌اند. البته از آن زمان تاکنون این هنرمند در کارهای دیگر خود نیز موفقیت کسب کرده و به عنوان مثال طرح هنری روی جلد چند آلبوم موسیقی موفق را طراحی کرده‌است. بنابراین سرنوشت وی فقط و فقط به افزایش نرخ سهام فیس‌بوک بستگی نداشته‌است.
«دیوید چوئی»، هنرمند آمریکایی کره‌ای‌تبار، كه بنظر یك مسیحی معتقد نیز می باشد در وب‌سایت خود می‌نویسد: «قصد دارم زودتر از موعد بازنشسته شده و برای تمام صفحات انجیل طرح‌هایی بکشم و اگر فرصت باشد تمام دیوار چین را با دیوارنگاری‌های خود بپوشانم.» بعید است دولت چین با این کار موافقت کند ولی طراحی تصاویری برای تمام صفحات انجیل بلامانع است.
حدود هزار نفر از کارکنان فیس‌بوک به خصوص آنهاییکه در سال‌های اول به این موسسه پیوسته‌اند به خاطر دریافت سهام به جای بخشی از دستمزد خود اکنون میلیونر خواهند شد. تحت تاثیر این وضعیت موسسات فروش مستغلات و کالاهای لوکس در ایالت کالیفرنیا از هم اکنون برای این میلیونرهای جدید نقشه کشیده‌اند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: