مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

عروس 6 ساله و داماد 25 ساله، از عکس های برگزیده خبری 2011

.از سری عکس های یك عکاس زن آمریکایی كه جزو عكس های برگزیده بوده عکس دختری به نام تهانی دیده می شود که در 6 سالگی به عقد مردی 25 ساله اش در آمده است.
 
 (به نقل از محبت نیوز)
به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از شهرزاد نیوز، "اگرچه عکس زنی محجبه در یمن با مرد مجروحی در آغوش، به عنوان عکس برگزیده سال مطبوعات سال 2011 به سراسر جهان مخابره شد، در زمره "موضوعات روزمره- سرگذشت ها" عکس دیگری از مشکلات اجتماعی یمن نیز جزو عکس های برگزیده بود، که توجه لازم به آن نشده است.
عکس "عروسان خردسال: برای عروسی بسیار جوان"، از سری عکس های استفانی سینکلر، عکاس زن آمریکایی، است که جزو عکس های برنده اعلام شد. در این عکس دختری به نام تهانی دیده می شود که در 6 سالگی به عقد مردی 25 ساله اش در آمده است. در عکس همچنین همکلاسی سابقش قدا به همراه شوهرش دیده می شود که او نیز در خردسالی به ازدواج اجباری وادار شده است.
.
آن ها با هم در پس زمینه منظره ای از روستای شان "حجه حجه" مقابل دوربین عکاسی قرار گرفتند.
گزارش سایت قطره در تاریخ 13 بهمن 1390 حاکیست که دختران در ایران بيش از پسران در فهرست ازدواج زودهنگام قرار می ‌گيرند. 24‌ هزار‌ و 506‌ دختر زير 14سال در برابر 5519 ‌پسر 10 تا 14ساله نشان می ‌دهد که دختران بيشتری با مردان بيشتر از سن خود ازدواج می ‌كنند. طبق این گزارش، تعداد كودكان ازدواج‌كرده در سنين 10 تا 18 سال دارای همسر، 848 ‌هزار نفر است.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: