مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

کشته شدن همسر یک کشیش و پنج تن دیگر توسط اسلامگرایان بوکوحرام

.شبه نظامیان مظنون اسلامی در هفته گذشته با حمله به کلیسایی در وسط انجام مراسم دست کم موجب کشته شدن شش تن و زخمی شدن 10 تن دیگر شدند.
 
 
 (به نقل از محبت نیوز)
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی ، به نقل از "ورثی نیوز"، کشیش جانسون جورو به خبرنگاران گفت که همسرش در میان کشته شدگان تیراندازی به سوی این کلیسا بود. شبه نظامیان اسلامی بوکوحرام این کلیسا در شهر گومبی را با گلوله سوراخ سوراخ کردند.
این حمله پس از این رخ داد که گروه اسلامی بوکوجرام پیش از این به مسیحیان شمال نیجریه دستور داد تا این منظقه را ظرف سه روز ترک کنند و یا اینکه با حملات مرگباری روبرو خواهند شد.
بوکوحرام که در صدد برپایی دولتی بر مبنای شریعت اسلامی است  مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت. اما این گروه بخاطر حملاتش به کلیسا ها کاملن شناخته شده است.
- حملات بیشتر
این گروه شبه نظامی اسلامی همچنین مسئولیت یک سری بمب گذاری در سراسر نیجریه در روز کریسمس را برعهده گرفت. از جمله حمله به کلیسایی در نزدیکی ابوجا که نزدیک به 40 تن را کشته و 60 تن دیگر را مجروح ساخت.
کشیش جورو در سخنان منتشر شده خود اینطور گفته است که "هنگامی که مهاجمان شروع به تیر اندازی کردند از سمت پنجره های کلیسای شلیک نمودند. بسیاری از افراد از جمله همسر من کشته شدند. وی در ادامه افزود که بسیاری از پرستندگان که احتمالن 10 تن می باشند نیز مجروح شدند."
پلیس محلی نیز این حمله را تأیید نمود اما از اعلام شمار کشته شدگان و مجروحین خودداری کرد. رهبران کلیسایی و سیاستمداران نگران این هستند که این گروه می خواهد حس انتقام جویی مسیحیان را علیه مسلمانان برانگیزد. این کشور به طور عمده میان دو گروه اکثریت مسلمانان شمال و مسیحیان جنوب تقسیم شده است.
لازم به ذکر است که رئیس جمهور مسیحی این کشور، آقای گودلاک جاناتان در چهار استان اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: