مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

خوابیدن زن در کنار دیوار بدلیل مذکر بودن آن حرام است !

.یکی از مفتیان سوری، خوابیدن خانم ها در کنار دیوار را حرام اعلام کرد!
 
 
(به نقل از محبت نیوز)
به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از منابع مستقل شیعی در ایران ، براساس جدیدترین فتوای یک چهره وهابی، خوابیدن زنان در کنار دیوار به دلیل مذکر بودن کلمه "دیوار" در ادبیات عرب، حرام است.با اینکه این فتوا در روزنامه "الوطن" یک روزنامه غیر رسمی و محلی در سوریه منتشر شده است، اما جار و جنجال نسبتن وسیعی را در سطح محافل دینی و اجتماعی سوریه در رد و محکومیت این فتوای غیر درست برانگیخته است.
این فتوا توسط یک زن مفتی «منیره القبیسی» صادر شده است.دکتر «توفیق رمضان» رئیس گروه فقه اسلامی دانشکده دینی دانشگاه دمشق در رد این فتوا اعلام کرد: «این سخنی بی ارزش است. من پناه می برم به خدا از آنچه خانم «منیره القبیسی» بر زبان آورده است.»
این فتوا معضل بزرگی را در محافل دینی سوریه پدید آورده است. عده ای او را کافر خطاب می کنند و عده ای دیگر با اهتمام زیاد به جستجو در زندگی او پرداخته اند که بدست چه کسانی وی تربیت و رشد یافته است که چنین فتوایی را صادر نموده!
«توفیق رمضان» در مقاله خود به خانم «القبیسی» و پیروانش حمله کرده و می گوید: «او یک جمعیت دینی افراطی زنان» را اداره می کند که برخی اعضایش افکار بشدّت افراط گرایانه دارند.
«مفتی» در لغت به معنای فتوا دهنده، قاضی و مجتهد  است و در اصطلاح به بلند مرتبه‌ترین روحانیون مسلمان اهل سنت گفته می‌شود که حق دادن فتوا را دارند.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: