مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

اسلام حامی والنتاین نیست این كار خشم الله را برمی انگیزد !

.
امام جماعت اسلامی كوالالامپور درخطبه دوم خود با عنوان  "عشق کور است ؟" جشن گرفتن روز جهانی عشاق را به جشن گرفتن سالگرد " افتادن اسلام به دستان مسیحیان" تشبیه کرد.
 
(به نقل از محبت نیوز)
 امام جماعت مالزی در خطابه نماز روز جمعه کوالالامپور  که توسط دولت این کشور تهیه شده است به مسلمانان هشدار داد که روز دعوت به روز والنتاین برخلاف اعتقادات اسلامی است و خشم الله را برمی انگیزد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از سایت اخبار مذهبی جهان WWRN، این خطابه به مسلمانان علیه برگزاری روز والنتاین هشدار داد. مقامات دولت فدرال اسلامی مالزی اعلام کردند که این عمل نقض اعتقادات مذهبی شان است.
متن این خطابه که از سوی اداره توسعه اسلامی مالزی تهیه شده بود با تیتر "از فریب والنتاین آگاه باشید" برای مسلمانان زنگ خطر را به صدا در آورد که تقاضا از کسی برای همراهی در والنتاین می تواند به بت پرستی ختم شود!
خطابه دوم از سوی اداره سرزمین اسلامی فدرال و با تیتر "عشق کور است؟" جشن گرفتن روز جهانی عشاق را به جشن گرفتن سالگرد "افتادن اسلام به دستان مسیحیان" تشبیه کرد.
در متن خطابه اول از قول کن سویگر، نویسنده مقاله "آیا مسیحیان کتاب مقدسی باید والنتاین را نگه دارند؟" گفته شد که واژه والنتاین برگرفته از زبان لاتین و به معنای "شجاع ترین، قوی ترین و قدرتمندترین است" و منظور از آن به خدایان روم باستان به نام های نمرود و لوپرکوس است.
مرجع اسلامی فدرال گفت که تقاضای همراهی از کسی برای والنتاین اشتباه است.
در این خطابه آمده بود: "تقاضا از شریک خود یا کسی دیگر برای برگزاری والنتاین مستقیمن بر خلاف اعتقادات اسلامی است و خشم الله را برمی انگیزاند. دلیل هم آن است که آنها با این کارشان از شخص مقابل می خواهند که "قدرتمند شان" باشد که این یعنی پذیرفتن فرهنگ بت پرستی. عشق فقط می تواند به الله و پیامبرش باشد."
در اینترنت موضوعی درباره هویت آقای سویگر و مقاله اش که در خطابه مورد استناد قرار گرفته، وجود ندارد.
اداره توسعه اسلامی مالزی گفت که شورای فتوای ملی اعلام کرده که اسلام حامی روز والنتاین نیست، چرا که ذات این جشن با کارهای گناه آلودی که اسلام حرام می داند در هم آمیخته است.
در متن خطابه دوم ادعا شد که 14 فوریه که روز والنتاین است، یادآور پیروزی دولت مسیحی بر دولت مسلمان در یک جنگ در کوردوبا و آندالوسیا است که در اسپانیای امروزی است.
بر این اساس خطابه دوم از این سوال را مطرح کرد که: "آیا صحیح است که مسلمانان روز افتادن اسلام به دست مسیحیان را جشن بگیرند؟ آیا باید اعلام پیروزی یک کشیش گستاخ مسیحی (!) را جشن بگیریم و بستاییم؟ آیا هیچ رهبر برجسته مسلمان نیست که پیروی کرده و او را بستاییم؟
متن هر دو خطابه دولتی از مسلمانان درخواست کرد تا تحت تأثیر فرهنگ غرب والنتاین را جشن نگیرند. والنتاین روز سه شنبه  ۱۴ فوریه است.
جشن روز والنتاین از سال 1969 تا کنون گرامی داشته می شود. کلیسای کاتولیک در این سال روز 14 فوریه را به عنوان روز جشن و بزرگداشت فردی به نام والنتاین اعلام کرد.
حزب جوانان PAS در ضدیت با روز والنتاین در سالهای گذشته پیشگام بوده و ادعا کرده است که این جشن به گناه آلود شدن هرچه بیشتر جوانان مسلمان می انجامد.
امسال، این حزب اوپوزیسیون اسلامگرا از دولت فدرال خواست تا کنترل بیشتری را بر تبلیغات روز والنتاین اعمال کنند تا از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری شود.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: