مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

۳۵ زندانی مسیحی توسط پلیس عربستان مورد بدرفتاری قرار گرفتند

.
۳۵ مسيحی كه به اتهام شركت در تجمعی غيرقانونی ( كلیسای خانگی)  توسط پلیس عربستان دستگير شدند ضمن بدرفتاری با این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
 
(به نقل از محبت نیوز)

به گزارش «مسیحیت پارسی» ديده‌بان حقوق بشر اعلام كرد كه ۲۹ تن از اين افراد زن و ۶ تن مرد بوده در مدت زمان بازداشت مورد بدرفتاري و بازرسي بدني اجباري قرار گرفته‌اند.
اين سازمان در مورد ماجراي اين حادثه آورده است كه اين افراد در خانه شخصي يكي از آنها به منظور انجام مراسم عبادتی ( كلیسای خانگی ) در تاريخ 15 دسامبر جمع شده بودند كه پليس به خانه حمله كرده و همه آنها را دستگير مي‌كند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان، پژوهشگر ويژه خاورميانه در ديده‌بان حقوق بشر در اين باره گفت: «با وجود اينكه «ملك عبدالله» يك مركز مكالمه بين‌المللي بين مذاهب را تاسيس كرده است اما پليس اين كشور حقوق مردم ديگر مذاهب را زير پا مي‌گذارد».
مردان اين گروه ابتدا دو روز را در بازداشت موقت مركز پليس بوده و سپس به زندان منتقل ‌شده‌اند اما زنان مستقیم به زندان انتقال ‌يافته‌اند.
دو تن از اين زنان به ديده‌بان حقوق بشر گفتند كه ماموران زندان آنها را وادار كردند برهنه شوند و بعد آنها را به زور بازرسي بدني كرده‌اند.
براساس اين گزارش، مسوولان زندان مردان را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را متهم به بي‌اعتقادي كرده‌اند.
هم‌چنين اين افراد از وضعيت بهداشتي بسيار بد زندان و كمبود سرويس‌هاي بهداشتي شكايت داشته‌اند. برخي از اين چند نفر بيشتر از 16 سال است كه در عربستان زندگي مي‌كنند در حالي كه برخي از آنها به تازگي وارد عربستان شده‌اند. اما همه آنها بايد به كشور خود بازگردانده شوند.
در سال 2006 دولت عربستان متعهد شد كه در مراسم عبادي خصوصي غير مسلمانان دخالت نخواهد كرد و افراد شركت‌كننده بازداشت، بازجويي و متعاقبن مجازات نخواهند شد اما به قول خود پايبند نبوده است و غيرمسلمان‌ها جايي را براي عبادت و انجام مراسم مذهبي در اين كشور ندارند و حتي خانه‌هاي شخصي‌شان نيز امن نيست.
به گزارش پايگاه خبري بيكيا مصر، ديده‌بان حقوق بشر از مقامات خواست تا در صورت نبود اتهامات مشخص و محكم عليه اين 35 نفر اتيوپيايي آنها را فورن آزاد كند.
همچنين اين سازمان انجام يكسري تحقيقات در رابطه با بدرفتاري‌ها جسمي- رواني و جنسي عليه اين بازداشت شدگان در زندان را خواستار شد.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: