مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

سه‌شنبه

بی توجهی رسانه ها نسبت به جفا بر مسیحیان در كشورهای اسلامی

 
.جفا بر مسیحیان در چندین کشور اسلامی موضوعی است که از سوی رسانه ها به آن توجه ایی نشده و اگر چنین جفایی بر مسلمانان انجام می شد آنوقت تمام روزنامه ها تیتر یک خود را به آن اختصاص می دادند.
(به نقل از محبت نیوز)
 به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی،سرویس خبری ورثی با بیان این مطلب می نویسد؛ "گیولیو مئوتی" یکی از خبرنگاران روزنامه ایتالیایی ایلفوگلیو در ایمیلی به روزنامه جروسالم پست نوشت: "پس از پاکسازی یهودیان در سال 1948 از کشور های عرب ، اکنون بنیادگرایی اسلامی در تلاش است تا مسیحیان را از این منطقه براند. اسلامگرایان به دنبال برپایی محیطی کاملن اسلامی هستند و خروج گسترده مسیحیان در برابر چشمان مان آغاز شده است. از آنجایی که مسیحیان نسبت به  متحدان رژیم بعث سوریه  وفادار هستند بی شك پس از سقوط اسد مورد جفا قرار خواهند گرفت. آنها قتل عام می شوند و یا از قاهره تا دمشق مورد فشار و فشار خواهند بود؛ دوران مسیحیان عرب در همه جا رو به پایان است."
تجربه عراق نیز پس از مداخله‌ی نظامی آمریکا در سال ۲۰۰۳ به میدان جاذبه‌‌ای برای تروریست‌های اسلام‌گرا از سراسر جهان عرب تبدیل شد. از آن زمان تا کنون ۵۴ مورد حمله به کلیساها در عراق صورت گرفته است.
سرویس پاکستانی کریسشن پست نیز در گزارشی نوشت: "جامعه مسیحیان سوریه مورد یک سری آدم ربایی و قتل های وحشیانه قرار گرفته است. از شروع ناآرامی های ضد دولتی 100 مسیحی کشته شده اند. یکی از منایع موثق در سوریه که برای حفظ امنیت نامی از او برده نمی شود به سازمان مددکاری برناباس گفت ، « که کودکان بطور ویژه هدف آدم رباهایی قرار گرفته اند که در صورت عدم دریافت پول درخواست شده کودک را می کشند».
این سرویس خبری در ادامه گزارش خود به نقل از «محبت نیوز» می نویسد ؛ در ایران  نیز بسیاری از مسیحیان زندانی شده اند. از جمله آنان می توان به "فرشید فتحی" اشاره کرد که از 5 دی ماه 1389 دستگیر و به زندان اوین انتقال یافت.
همچنین از دیگر زندانیان مسیحی ایرانی می توان به  "نورالله قبیتی زاده"  در زندان اهواز اشاره کرد که همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد. طبق گزارشات منتشر شده، " نورالله" در دادگاهی با دستبند و پاهای زنجیر شده حاضر شده بود و گویا بطور شفاهی به جهت ایجاد فشار روانی و ایجاد ترس و وحشت به وی گفته شده در این دادگاه برای وی حکم اعدام در نظر گرفته شده است . همچنین در انتهای جلسه دادگاه سعی شده تا دوباره مهلتی به وی داده شود تا توبه كرده و از مسیحیت به اسلام برگردد تا از این طریق تخفیف ی به مجازات وی داده شود.
همچنین لازم به یادآوری است که کلیسای جماعت ربانی شهر اهواز در روز کریسمس مورد هجوم مأمورین اطلاعات قرار گرفت و همه حاضرین آنجا از جمله بچه های کانون شادی نیز دستگیر شدند. در حال حاضر کشیش کلیسا آقای "فرهاد سبکروح" به همراه دو تن دیگر از خادمین کلیسا به نام های "ناصر ضامن دزفولی " و "داود علیجانی" در زندان به سر می برند. آخرین خبر از وضعیت ایشان این است که به زندان كارون شهر اهواز منتقل شده اند.
آقای "کلیفورد دی.می" رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی می گوید که جفا بر مسیحیان در چندین کشور اسلامی موضوعی است که بیشترین کم توجهی از سوی رسانه ها به آن می شود. وی گفت: « اگر اوضاع برعکس می بود و چنین جفایی بر مسلمانان انجام می شد آنوقت تمام روزنامه ها تیتر یک خود را به آن اختصاص می دادند، سازمان ملل آن را در فوریت قرار می داد و این موضوع به اولویت گروه های بزرگ حقوق بشری تبدیل می شد.

محمد سهرابی ، سعید معینی  & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: