مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

كشتار مسیحیان بدست مسلمانان درنیجریه آغاز یك بحران مذهبی


.مسلمانان در مسجدی پس از  اذان از هر طرف به شهر هجوم آوردند و مسیحیان را به قتل رساندند.  آنها فریاد الله اکبر می زدند و املاک مسیحیان را به آتش می کشیدند.


مسلمانان گروه قومیتی فولان در نیجریه به کلیسا ها و مسیحیان این کشور در استان پلاتو حمله کردند. دست کم 45 مسیحی به دست مسلمانان نیجریه کشته شدند
به گزارش آژانس خبری  "مسیحیت پارسی"، به نقل از کامپس دایرکت، چوپانان مسلمانان قوم فولان در نیجریه به همراه سربازان مسلمان در هفته گذشته دست کم 45 مسیحی را در استان پلاتو به قتل رساندند.
به گفته خود رهبران مسیحی منطقه، در این رابطه حملات کوچکتری که گفته می شود بر سر دزدیده شدن احشام مسلمانان فولان بوده است، از 29 آبان ماه شروع شد که پس از آن در 2 آذر با حمله ای به کلیسای "بارکین لیدی" ادامه یافت و 4 کشته برجای گذاشت. حمله دیگری در روز پس از این حمله نیز در نزدیکی همان کلیسا صورت گرفت که در طی آن 35 مسیحی جان خود را از دست دادند.
همچنین مراسم کلیسایی به دلیل فرار هزاران مسیحی از این منطقه مختل شده است.
یک زن که به همراه پنج مسیحی دیگر در حال ترک کلیسا بود می گوید: "ما سلاحی برای دفاع از خود نداریم. مسلمانان اسلحه دارند و سربازان هم با آنها هستند. ما راهی جز ترک محل زندگی خود نداریم."
تقریبن تمامی کلیساها به دلیل فرار مسیحیان از این منطقه مراسم یکشنبه 6 آذر را منحل و یا زمان آن را کاهش دادند. آنها به شهر جوس فرار کرده و یا به کل از استان پلاتو خارج شده اند. این استان مدت طولانی است که شاهد درگیری های ضد مسیحی است. در ماه مارس سال 2010 کشاورزان مسیحی مورد حمله چادرنشینان قوم فولان قرار گرفتند. درگیری بر سر این صورت گرفت که چادرنشینان مسلمان گله های خود را در زمین های کشاورزی مسیحیان می چراندند. در حمله آن سال صدها تن در سه روستا در نزدیکی شهر جوس کشته شدند.
فردی با نام پامجامو می گوید: " پنج شنبه 3 آذر حدود ساعت 9 صبح مسلمانان در مسجدی اذان خود را گفتند. کمی پس از آن دیدیم که صدها مسلمان مسلح از هر طرف به شهر هجوم می آورند و مسیحیان را می کشند. آنها فریاد الله اکبر می زدند و املاک مسیحیان را به آتش می کشیدند.
دیوید گیانگ 51 ساله از بزرگان کلیسای "بارکین لیدی" گفت که مسلمانان با حمله به مسیحیان در کلیسا در 2 و 3 آذر در حال بوجود آوردن بحرانی مذهبی هستند.
ایشان در ادامه گفتند: " تا آنجایی که من می دانم تعدادی از قربانیان این حمله عبارتند از یک افسر پلیس مسیحی از ایستگاه پلیس "بارکین لیدی" است. او در آن روز در خانه اش بود که مسلمانان دیوار منزلش را فرو ریختند و رفتند تا او و پسرش را بکشند."
دیوید گیانگ با ابراز تأسف گفت: "سربازان مسلمان برای آوردن نظم به این شهر آمدند اما متأسفانه در کشتن مسیحیان به مسلمانان دیگر کمک می کنند.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: