مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

اظهارات جنجالی مقام جمهوری آذربایجان در مورد حجاب !

مگر ترک ها، اردنی ها و اعرابی که حجاب بر سر نمی کنند مسلمان نیستند؟ مگر سنگ محک اسلام حجاب است؟ این مسائل در مذاکرات با طرف ایرانی بصورت بی پرده مطرح شد.



(مسیحیت پارسی);علی حسن اف، مدیر بخش سیاسی ،اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان که چندی قبل به ایران سفر و با مسئولین رسانه ای ایران صحبت نمود درباره نتایج سفر هیات آذربایجانی به ایران با خبرگزاری ترند مصاحبه نموده است.
وی در بخشی از مصاحبه خود گفته است :« در مطبوعات ایران تلاشهایی برای تطبیق حجاب در سطح ملی، راه اندازی شیون و ضجه در مراسم محرم و ایجاد جوی رادیکال در ماه محرم درجمهوری آذربایجان و غیره مشاهده می شود.
علی حسن اف اضافه نموده است : من بصورت واضح به آنها (مسئولین ایرانی) گفتم که در دنیا بیش از یک میلیارد مسلمان وجود دارد، چند درصد از آنها حجاب بر سر دارند؟ حداکثر 3 تا 5 درصد!. مگر مابقی مسلمان نیستند؟ مگر ترک ها، اردنی ها و اعرابی که حجاب بر سر نمی کنند مسلمان نیستند؟ مگر سنگ محک اسلام حجاب است؟ این مسائل در مذاکرات با طرف ایرانی بصورت بی پرده مطرح شد و طرف های ایرانی نیز اظهار داشتند که با استدلال من موافقند.
بر همین اساس، توافق شد که دو طرف به ارزشها، سیستم دولتی و اداره حکومتی طرفین با دیده احترام برخورد کنند و این احترام در سطح مطبوعات نیز رعایت شود.
این سخنان در برخی از رسانه های وابسته به حكومت ایران واكنش هایی را در پی داشته است.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: