مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

مقامات : ازدواج زودهنگام دختران راهی برای جلوگيری از "فساد"

.
پیش تر وزير آموزش و پرورش ايران دو سال پيش گفته بود از ازدواج دختران دانش‌آموز خوشحال می‌شود و اين‌گونه ازدواج‌ها هيچ اشکالی ندارد.


پنج دختر زير ۱۰ سال در استان هرمزگان در جنوب ايران ازدواج کرده‌اند.
به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از زمانه، رضا غلامپور، مديرکل سازمان ثبت احوال استان هرمزگان روز شنبه سوم دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "پنج واقعه ازدواج دختران زير ۱۰ سال در استان وجود داشته که سه واقعه در شهرستان ميناب، يک واقعه در شهرستان بندرلنگه و يک مورد در شهرستان بندرعباس رخ داده است."
بر اساس قوانين ايران ثبت ازدواج دختران زير سن ۱۳ سالگی و پسران زير سن ۱۵ سالگی ممنوع است اما اگر سرپرست دختر يا پسر و دادگاه اجازه دهند، دختران و پسران در سنين پايين می‌توانند ازدواج کنند.
حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش ايران دو سال پيش گفته بود از ازدواج دختران دانش‌آموز خوشحال می‌شود و اين‌گونه ازدواج‌ها هيچ اشکالی ندارد.
شماری از مقامات ايران ازدواج زودهنگام دختران را راهی برای جلوگيری از "فساد" می‌دانند.
اين در حالی است که بنا به آمار ارائه شده از سوی صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف)، عوارض ناشی از بارداری و زايمان يکی از مهم‌ترين علل مرگ دختران در سنين ۱۵ تا ۱۹ سال در سطح جهان است و سالانه منجر به ۷۰ هزار مرگ می‌شود.
بنا به اين گزارش، نوزادان مادران کمتر از ۱۸ سال نيز ۶۰ درصد بيشتر از ساير نوزدان با خطر مرگ و بيماری روبه‌رو هستند.
بالا بردن سن ازدواج زنان در قوانين ايران يکی از خواسته‌های فعالان حقوق زنان در ايران است.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: