مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

تلسکوپ های ناسا داستان آفرینش کتاب مقدس را تأیید می کنند

.چندهزار سال پیش ، خیلی قبل تر از اینکه فضاپیماها و تلسکوپ های پیشرفته اختراع شوند، کتاب پیدایش به نگارش در آمد و در آن نحوه خلقت زمین و شکل دادن آن توسط خدا توضیح داده شد. حال امروزه، کشفیات تلسکوپ ها هابل و اسپیتزر ناسا شواهدی علمی برای آن توضیح ارائه می دهند.
به گزارش آژانس خبری  "مسیحیت پارسی" ، به نقل از "کریسشن پست" ، هنگامی که آقای "پاول هاتچینز" محقق بر روی کتابی درباره ابتکار انسان تحقیق می کرد، به تصوراتی از کهکشان کلاه مکزیکی رسید. این کهکشان نصف کهکشان ما یعنی راه شیری است و در خود 800 میلیارد ستاره را جای داده است.
آقای هاتچینز گفت که در آن زمان بود که از خود پرسیده " اگر ابتکارات انسان تمام امور زمین را تحت الشعاع خود دارد، پس ابتکارات چه کسی امور این کهکشان و کل هستی را می گرداند؟
در همان موقع بود که او سمت و سوی تحقیقاتش را عوض کرد و به تصمیم به نوشتن کتاب دومش به نام "هابل از خلقت عالم توسط قدرتی حیرت انگیز پرده برمی دارد" گرفت.
.او دو سال را بر مطالعه تمامی بخش های هابل و اسپیتزر گذراند و در طول این دو سال به کشفیاتی دست یافت که سن ستارگان را طور دیگری نشان می داد.
ستارگان جوان تری که او یافت نوعی " توده های گرد و غباری" در دور خود داشتند در حالی که ستارگان بالغ تر بسیار کم و یا در برخی موارد هیچ توده غباری در اطراف خود نداشتند.
این توده های غبار که از ستارگان تازه متولد بوجود آمده بودند، ذرات بسیار ریزی داشتند که نیروی جاذبه آنها را به تخته سنگ های کوچکی تبدیل کرد که بعدن این تخته سنگ های کوچک با برخورد به یکدیگر " مانند یک توپ برفی" بزرگ و بزرگ تر شدند و سیاره های جدید را شکل دادند. به این ترتیب گرد و غباری که در فضا معلق بود توسط سیاره جدید جذب می شود و فضا را از وجود این گرد و غبار ها پاک می سازد و ستاره از پشت گرد و غبار ها آشکار می شود.
برداشت هاتچینز این است که خدا هم زمین را به همین ترتیب شکل داد.
کتاب مقدس در  پیدایش زمین را در ابتدا " تهی و بی شکل" توصیف می کند. و می گوید که تاریکی همه جا را پوشانده بود. آقای هاتچینز معتقد است که اگر کتاب مقدس را به اصل زبان عبری بررسی کنیم، درمی یابیم که خورشید و ستارگان قبل از زمان فرم دهی به زمین وجود داشتند.
او می گوید که زمین به این دلیل شکلی نداشت که توده گرد و غبار زمین هنوز فشرده نشده بود که از آن یک سیاره بسازد. دلیل عدم وجود نور هم این است که این ذرات غبار جلوی نفوذ نور به سطح را می گرفتند. کمی که سیاره شکل خود را پیدا کرد، غبارهایی را که بر آن سایه انداخته بودند را به خود جذب کرد و اینگونه شد که خورشید نمایان شد و در کلام می خوانیم که " روشنایی شد".
ایشان گفتند: " به نظرم این اکتشافات خیلی به داستان آفرینش نزدیک است... گرچه ما جزئیات زیادی از داستان آفرینش در اختیار نداریم، اما خدا یک دید کلی از چگونگی شکل دهی به زمین به ما داده است.
او در ادامه توضیح داد: " اگر خدا در زمان شکل گیری زمین وجود نمی داشت، پس نویسندگان کتاب مقدس هزاران سال پیش چطور می توانستند چنین اطلاعاتی را ثبت کنند و بعد همین اطلاعات امروزه با یافته های هابل و اسپیتزر تطابق داشته باشند؟ پس روی من با کسانی است که ایمانی ضعیف دارند... یا وجود خدا را چالش می کشند. کتاب من الهام بخش آنها و تأیید کننده ایمانشان خواهد بود".
او در نهایت گفت :" موضوع بحث من دادن تعلیم و آموزش مذهب نیست. موضوع کار من درباره حرف های کتاب مقدس و علم است که هر دو در یک جهت سخن می گویند. "
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: