مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

مراسم شب کریسمس مسیحیان عراق لغو شد


.مسئولین کلیسای کاتولیک کلدانی مراسم سنتی شب کریسمس خود در نیمه شب را بخاطر نگرانی های امنیتی لغو کردند.



به گزارش شبکه خبر مسیحیت پارسی، به نقل از کاتولیک نیوز، اسقف اعظم لوئیس ساکو از کرکوک به آژانس کمک به کلیساهای نیازمند گفت که مسیحیان کریسمس  امسال را بخاطر خطر حملات جدید در "ترس شدید" به سر می برند.
وی همچنین در گفت و گویی با آژانس خبری آسیا نیوز گفت که تمام مراسم های میلاد مسیح در روشنایی روز انجام خواهند شد.
او با اشاره به حملات 31 اکتبر سال گذشته به کلیسای کاتولیک سوریه ای و کشته شدن 57 نفر در بغداد پایتخت عراق، گفت: "مراسم نیمه شب کریسمس در بغداد، موصل و کرکوک بخاطر ترور بی پایان مسیحیان لغو شده است.
اسقف اعظم ساکو همچنین از افزایش درگیری ها میان سنی ها و شیعیان بر سر در دست گیری قدرت سیاسی ابراز نگرانی کرد. ایشان اظهار داشتند که درگیری ها باعث افزایش بی ثباتی به خصوص پس از خروج نیروهای آمریکایی در اواسط ماه دسامبر شده است.
نگرانی های اسقف اعظم پس از یک سری از حوادث در کردستان عراق بیان شده اند. کردستان پیش از این پناهگاه امنی برای مسیحیان به شمار می رفت.
در اربیل، پایتخت کردستان نیز یک مسیحی به نام سرمات پاتروس 29 ساله در تاریخ 12 دسامبر ربوده شد. از دوم تا پنجم دسامبر نیز دست کم سی محل کسب و کار مسیحیان در شهر زاخو در نزدیکی مرز ترکیه به آتش کشیده شد. در حادثه ای دیگر هم در 13 دسامبر جسد تیر خورده یک زوج مسیحی در خودرو شان پیدا شد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: