مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

هدایای خدا در کریسمس به شما چیست؟

.سالهاست که از اولین کریسمس می گذرد و فروشگاه ها و مردم در این ایام سرگرم هدایا و هیاهوی این فصل می شوند. اما آیا تمام افرادی که در این ایام درگیر این  جشن و سرور می شوند می دانند که اولین هدیه کریسمس چه بوده است؟!
«مسیحیت پارسی» - شاید شما انتظار هدیه فوق العاده بزرگی را نداشته باشید اما حداقل به اینکه در زیر درخت کریسمس چه هدیه نصیب تان خواهد شد فکر می کنید. با این حال اگر بخواهید همه امید خود را بر هدایای کریسمس قرار دهید براستی نا امید خواهید شد. اما اگر درک کنید که علت اصلی کریسمس چیست، واقعن می توان گفت که بهترین ایام سال است.
در روایت ها آمده است در این روز سه مجوسی از مشرق زمین به دیدار عیسی مسیح آمدند و هدایای نسبتن عجیبی به عیسی نوزاد دادند. طلا، کندر و مر. اما اولین هدایای کریسمس هدایای به عیسی نوزاد نبود. بلکه اولین هدیه خود وجود عیسی نوزاد بود.
کریسمس در اصل و ریشه خود وعده چیزی است که هیچ تعطیلات، تجربه و چیز دنیوی نمی تواند جای آن را بگیرد. کتاب غلاطیان 4: 4-5 می گوید:  4  امّا چون زمان مقرر به‌کمال فرا‌‌رسيد، خدا پسر خود را فرستاد که از زني زاده شد و زير شريعت به‌‌دنيا آمد، 5  تا آنان را که زير شريعت بودند بازخريد کند، و تا مقام پسرخواندگي را به‌‌دست آوريم." اشعیا 9: 6 دقیقن به ما می گوید که اولین هدیه کریسمس که از طرف خدا به ما بود چیست:
" زيرا كه براي ما ولدي زاييده و پسري به ما بخشيده شد و سلطنت بر دوش او خواهد بود و اسم او عجيب و مشير و خداي قدير و پدر سرمدي و سرور سلامتي خوانده خواهد شد".
هریک از نام هایی که در آیات بالا به عیسی داده شده است مربوط به بخشی از زندگی ماست. پنج هدیه کریسمس خاص و خارق العاده هست که هر یک از ما می توانیم آن ها را دریافت کنیم.
نخست، نام او عجیب است. این هدیه مربوط به راکد بودن زندگی است. واژه ای که در آیه بالا آمده است می توانست حتی به "شگفت انگیز، حیرت آور نیز ترجمه شود. من اینطور برداشت می کنم که خدا این قربانی را برای من داد تا در قلب من حس حیرت، ترس مقدس و سپس پرستش را ایجاد کند.
دومین کادوی کریسمس نام عیسی مسیح به عنوان مشیر (مشورت کننده) است. این هدیه مربوط به تصمیمات زندگی ماست. گاهی در زندگی باید تصمیمات مهمی بگیریم. خدای عجیب می خواهد که به ما مشورت داده و راهنمایی مان کند. خدا برای زندگی تک تک ما نقشه ای خاص دارد. وقتی توسط تصمیمات مختلف زندگی سردرگم می شوید به خاطر داشته باشید که خدایی هست که می خواهد مشورت خود را به رایگان به شما بدهد.
سومین هدیه این است که او خدای قدیر است. این هدیه با خواست های ما در زندگی ارتباط دارد. باید بخاطر داشته باشیم که عیسی تنها یک انسان نبود. او در عین حال که صد در صد انسان بود، صد در صد خدا هم بود. حال این خدای عجیب و مشیر به شما این قدرت را هم خواهد داد تا زندگی تان طبق خواندگی او و طبق برنامه او برای زندگی تان باشد.
چهارمین هدیه کریسمس این است که او پدر سرمدی (ابدی) است. این هدیه مربوط به سرنوشت زندگی است. ما به پدر سرمدی یعنی ازلی و ابدی ایمان داریم. این موضوع به ما خاطر نشان می شود که زندگی دنیوی ما موقتی است و ملکوت خدا خیلی بهتر از هرچیزی است که این دنیا به ما می دهد.
این امید به پدری سرمدی همچنین برای کسانی است که پدری جسمانی ندارند. بخاطر کار مسیح است که ما اکنون می توانیم خدای قادر مطلق و خالق آسمان ها و زمین را پدر آسمانی خود بدانیم.
پنجمین هدیه نام مسیح به عنوان سرور سلامتی است. این هدیه به آشوب های زندگی مربوط می شود. زندگی پر است از آشوب ها و اگر واقعن صادق باشیم می بینیم که کریسمس می تواند یکی از پر اضطراب ترین ایام سال باشد. مشکلات قدیمی در این ایام خود را نمایان می کنند. اختلاف، اضطراب و مشکلات با اعضای خانواده تان در این ایام خودشان را بیشتر نشان می دهند.
اما در کریسمس هدیه ای داریم که سرور سلامتی است. کسی که در آشوب های زندگی شما را یاری می دهد.
انتظار هر هدیه کریسمسی را که دارید، هدایای خدا آنها را از رنگ و رو می اندازند. هدایای او بهتر از هر هدیه پر زرق و برقی است که در فروشگاه ها می توان یافت. هدیه خدا تنها هدیه ای است که می ماند: هدیه حیات جاودان.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: