مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

حكم ۶ سال زندان برای یك دگر اندیش مذهبی ( غیر تثلیثی )


.علیرضا سیدیان از دگر اندیشان مذهبی و عضو گروه موسوم به " كلیسای ایران " به اتهام غسل تعمید در تركیه و انتشار فیلم آن در اینترنت به ۶ سال زندان محکوم شد.


آژانس خبری  «مسیحیت پارسی» ، علیرضا سیدیان، مسلمان زاده ای که چهار سال پیش دین اسلام را ترك كرده است در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 محمد علی دادخواه وکیل این متهم در گفتگو با كمپین حقوق بشر ایران، با اعتراض به حکم دادگاه گفت:« اتهامات موکل من تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور است.
وی افزود، قاضی دادگاه گفته است: چون غسل تعمید علیرضا در ترکیه بوده او به نوعی با این کار بر علیه نظام تبلیغ کرده است. قاضی دادگاه همچنین گفته است، انقدر کشیش در ایران داریم که می توانستند او را در همین جا ( ایران ) غسل تعمید بدهند.
به گفته وكیل ایشان گویا استنباط قاضی دادگاه این بوده که موکل بنده می خواسته با این کار بگوید که این قدر در ایران آزادی وجود نداشته که برای غسل تعمید به ترکیه رفته است. »
محمدعلی دادخواه در خصوص اتهامات دیگر موکلش گفت:« وی فیلم غسل تعمیدش را در سایت ها اینترنتی پخش کرده و در این رابطه مصاحبه هایی هم داشته است. اتهام دیگر او برگزاری جلسات خانگی بود. وی با چند نفر دیگر که آنها هم مسلمان های مسیحی شده بودند جلسات خانگی داشته است. اما آنها در دادگاه نبودند و فقط علیرضا محاکمه شد.
دادخواه افزود قاضی دادگاه همه این موارد را تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور عنوان کرد. وی گفت من در دادگاه از موکلم خیلی دفاع کردم و گفتم که همه اینها را که قاضی به آن اشاره می كند می تواند زیر مجموع اتهام تبلیغ علیه نظام قرار بگیرد و مجازاتش یکسال زندان است.»
علیرضا سیدیان، ۳۱ ساله و مسلمان زاده از دیگر همفكران یوسف ندرخانی است كه از چهار سال پیش به فرقه غیر تثلیثی گرویده است گفته شده وی همچنین با دیگر همفكرانش جلسات خانگی برگزار میكرد .
علیرضا در سال ۱۳۸۹ بازداشت شده بود. اولین جلسه دادگاه این دگر اندیش مذهبی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۸ آبان ماه سالجاری برگزار شد.
وی بر اساس حکم دادگاه بدوی به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور محکوم شده است. در حال حاضر وکیل ایشان در حال تنظیم دفاعیه برای دادگاه تجدید نظر هستند.
به گفته محمد علی دادخواه در حکم دادگاه موکلش صراحتن اعلام شده است که او می توانست در ایران غسل تعمید بگیرد و اتهام اصلی او غسل تعمید در ترکیه و به نوعی تبلیغ علیه نظام است. به باور این وکیل پس از دادگاه های جنجالی یوسف ندرخانی، دادگاه ها دیگر اینگونه جریانات را دنبال نمی کنند و حتی اگر از مواردی هم آگاه باشند آن را ظاهرن مورد تعقیب قرار نمی دهند.
محمد علی دادخواه در خصوص فضای دادگاه و دفاعیات موکلش نیز گفت:« قاضی از او خیلی سوال پرسید، اینکه چرا به ترکیه برای غسل تعمید رفته و به چه دلیل فیلم غسل تعمیدش را در سایت ها منتشر كرده است كه علیرضا در برابر این سوالات فقط سكوت كرد.
طبق منابع خبری ایشان در حال حاضر با وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند همچنین گفته می شود نامبرده در حال حاضر در یكی از شهرهای تركیه بسر می برد.
فرقه به اصطلاح مسیحیان ( غیر تثلیثی ) افرادی هستند كه با تعصب خاصی تعالیم یک واعظ آمریکایی به نام ویلیام م. برانهام را پیروی کرده و قبول دارند. برانهام کسی است که ادعا می کرد آخرین نبی خدا بر  روی زمین است و آموزه تثلیت را آموزه ای شیطانی می پنداشت. طبق نظریه ایشان تنها کسانی نجات یافته اند که فقط در نام "عیسی" تعمید یافته اند و تعمید کسانی که به نام "پدر، پسر و روح القدوس" تعمید یافته اند مردود می باشد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: