مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

اعدام «سكينه آشتيانی» با چوبه دار يا سنگسار

ston-
رييس كل دادگستري استان آذربايجان شرقي گفت كه براي تعيين نحوه اجراي حكم اعدام «سكينه آشتياني» منتظر نظر رييس قوه قضاييه هستيم.



به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از  ايسنا ، آخوند شريفي در جلسه پرسش و پاسخ كه در جمع دانشجويان دانشگاه تربيت معلم آذربايجان برگزار شد، در پاسخ به سوالي در مورد آخرين وضعيت پرونده «سکينه آشتياني» و علت عدم اجراي حكم وي تصريح كرد: اين خانم دو اتهام داشت؛ يکي عمل نامشروع در حال احصان که حکمش رجم است و ديگري معاونت در قتل شوهر که بابت آن به ده سال زندان محکوم شده است.
وي ادامه داد: اين متهم اکنون در حال تحمل مجازات معاونت در قتل است اما چون ما امکانات رجم را نداشتيم، موضوع را به  هاشمي شاهرودي ـ رييس وقت قوه قضاييه ـ ارسال کردم که با توجه به مقارن شدن آن با جابه‌جايي رييس قوه قضاييه و مشغله‌هاي آيت‌الله شاهرودي، ايشان فرصت پيدا نکردند پاسخ مساله را براي ما ارسال کنند، به همين خاطر مسئله ماند براي دوران اخير.
رييس شوراي قضايي آذربايجان شرقي افزود: در دوران اخير هم آيت‌الله آملي لاريجاني بر اين نظرند که چون هدف اصلي اعدام است، پس اگر امکان رجم نيست به لحاظ فقهي مي‌شود اعدام را با چوبه دار انجام داد، منتها دستور داده‌اند قدري صبر کنيم تا با فقهاي ديگر بحث شود و نتيجه دقيق و روشني اتخاذ شود.
شريفي گفت: ما هم به اين خاطر که متهم در حال سپري کردن دوران مجازات معاونت در قتل است، گفتيم مشکلي وجود ندارد و عجله‌اي در کار نيست. به همين خاطر منتظريم ببينيم نتايج بررسي‌ها در مورد نحوه اعدام ايشان چيست.
شريفي گفت: آن چيزي که الان من مي توانم بگويم آن است که منتظريم ببينيم کسي که محکوم به اعدام با رجم شده است آيا مي‌شود با چوبه دار نيز حکم اعدامش را اجرا کرد يا خير و بلافاصله پس از دريافت نتيجه، حکم را اجرا خواهيم کرد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: