مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

دفترخامنه ای حکمی درباره پرونده ندرخانی ارسال خواهد کرد؟

.وکلای یوسف ندرخانی در اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی منتظر دریافت حکمی از سوی رهبری در رابطه با پرونده ندرخانی خواهند بود.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از منابع نزدیک به پرونده ارتداد یوسف ندرخانی  گفتند که به وکلای ندرخانی اطلاع داده شده است که منتظر دریافت حکمی از سوی رهبری در اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی باشند. دادگاه رشت دو نامه در رابطه با این پرونده به دفتر سید علی خامنه ای ارسال کرده است اما هنوز جوابی برای این نامه ها ارسال نشده است.
پیش از این نیز محمد علی دادخواه، وکیل یوسف ندرخانی،اعلام کرد که تصمیم‌گیری نهایی در باره اعدام او به سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، موکول شده است.
دیگر اعضای این فرقه دگراندیش كه از آنان بعنوان ( غیر تثلیثی ) نام برده میشود نیز در شهر های دیگر با مشکلاتی مواجه شدند. گفته شده شده است که دادگاه انقلاب شیراز از 3 عضو این گروه دگراندیش خواسته است که خود را برای سپری کردن دوره زندانشان به مقامات معرفی کنند. بهروز صادق خانجانی، محمد بلیعاد و همسرش نازلی بلیعاد از جمله افراد دستگیر شده از این گروه هستند که اوایل سال میلادی جاری به اتهام "اقدام علیه نظام" و پس از درخواست تجدید نظر به یک سال حبس محکوم شده اند. همچنین از سوی این گروه ادعا شده است که آقای خانجانی در طول آخرین بازداشت خود مورد شکنجه هم قرار گرفته بود.  همچنین وکیل ایشان توصیه کرده است که تا زمانی که احضاریه کتبی صادر نشده است خود را معرفی نكنند.
همچنین پس از انتشار خبرهای مربوط به دادگاه یوسف ندرخانی در  پایگاههای خبری انگلیسی زبان مسئول تیم خاورمیانه و جنوب آفریقا در سازمان اتحاد جهانی مسیحی، دکتر خاتازا گندوی در این رابطه گفت: "جای بسی نگرانی است که رهبر جمهوری اسلامی ایران تصمیم درباره ندرخانی را به تأخیر انداخته است و وی و خانواده اش را در زمین و آسمان معلق نگاه داشته است. از آنجایی که این حکم ناقض قوانین خود ایران و بند 23 قانون اساسی ایران می باشد، ما کماکان خواهان تصمیمی سریع و برائت و آزادی ایشان هستیم.
وی افزود، رهبری ایران هم اکنون فرصتی دارد تا نشان دهد که ایران به فعالیت در چهارچوب قوانین مدنی خود متعهد است. قوانین مدنی که " ارتداد " در آن جایی ندارد. رهبر ایران همچنین می توانند با تصمیمی درست تعهد خود به کنوانسیون بین المللی حقوق سیاسی و مدنی که ایران نیز از امضا کنندگان آن است را نشان دهد. جامعه بین المللی باید همچنان هشیار بماند و نگذارد که مقامات ایرانی از هرگونه وقفه ای برای صدور حکم اعدام سوء استفاده نمایند. ایران نیز باید ترغیب شود دستگیری بدون اتهام افراد را متوقف کند و حقوق و آزادی اقلیت های مذهبی را محترم بشمارد.
پیش از این نیز عضو حزب "اتحادیه مسیحی" هلند در پارلمان اروپا ضمن نام بردن از احمدی نژاد و سید علی خامنه ای به عنوان زوج دیكتاتور، اظهار داشت بزودی جنبشی در پارلمان اروپا در این ماه ایران را ترغیب می کند تا به معاهدات بین المللی که امضا کرده است احترام بگذارد.
"یوسف ندرخانی" ۳۶ ساله كه همفكرانش از وی بعنوان كشیش خطاب می كنند از "مسیحیان غیر تثلیثی" است كه در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۸ تاكنون در زندان رشت بسر می برد وی متهم است که در سن ۱۹ سالگی از دین اسلام خارج شده است.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: