مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

چهارشنبه

قتل یک کشیش پروتستان به ضرب گلوله در پاکستان

.
کشیش پروتستان و دستیار یک از اعضای کمیته دائمی اقلیت های استان سند، در شهر عزیز پاکستان به ضرب گلوله کشته شد. ایشان قبلن هم بخاطر دفاع از حقوق اقلیت های این کشور مورد تهدیدات فراوانی بودند.


به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از آسیا نیوز، کشیش جمیل ساوان، اهل شهر کویته پاکستان در حمله ای که به نظر از پیش طراحی شده می آمد، در کراچی به ضرب گلوله کشته شد. ایشان دستیار نزدیک "سلیم خورشید خوخار، مسئول شعبه "اتحاد اقلیت های پاکستان" در استان سند و عضو هیأت قانون گذاری این استان در کمیته دائمی اقلیت ها بودند.
هردوی این افراد تهدیدهایی را بخاطر دفاع از حقوق اقلیت ها و حمایت از سیاست های شهباز بهاتی، دریافت کرده بودند. شهباز بهاتی تنها وزیر مسیحی بود که در 11 اسفند 1389 ترور شد.
.
مقامات و قانون اما با وجود این تهدیدات نتوانستند محافظ کافی و اسکورت پلیس را برای این دو مرد فراهم آورند. حال رسیدگی کنندگان به این پرونده باید تحقیق کنند و بررسی کنند که این قتل انگیزه ای مذهبی داشته است و یا خصومت شخصی باعث آن بوده است.
کشیش ساوان هنگام بازگشت از جلسه کلیسایی بود که توسط سه مرد مسلح در شهر عزیز متوقف شد. پس از کمی صحبت آنها بر وی آتش گشودند و وی را در دم کشتند.
پلیس کراچی تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده است اما امید کمی وجود دارد که عاملان این حادثه و کسانی که آنها را فرستاده اند به پای میز عدالت کشیده شوند.
خالد گیل، یکی از اعضای اتحاد اقلیت های پاکستان ضمن نکوهش این کشتار، خواهان "اجرای عدالت برای کشیش ساوان" شد. ایشان همچنین متذکر شدند که باید "فعالین حوزه حقوق اقلیت ها" مورد حفاظت قرار گیرند. به علاوه ایشان از فرماندار استان سند خواستند که برای سلیم خورشید خوخار اسکورت پلیس قرار دهند.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: