مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

ادعای بی اساس فعالیت تبلیغی كلیسای جماعت ربانی از سوی سربازان گمنام !

.
گزارش بی پایه و اساس و ادعای فعالیت تبلیغی کلیسای جماعت ربانی مركز در تهران که از نوع نگارش آن پیداست که به قلم یکی از سربازان گمنام و در پی اهداف خاص و به منظور تحریك مسئولان امنیتی نگاشته شده، سناریویی نخ نما برای شعله ور کردن مسیحیت ستیزی در ایران است.


آژانس خبری «مسیحیت پارسی » : خبر نویسان رسانه های وابسته به حكومت مذهبی جمهوری اسلامی كه گویا درقالب سربازان گمنام تنها از روی عادت به گزافه گویی می پردازند، در ادامه جریان مسیحیت ستیزی خود ادعا کرده اند که "كليساي جماعت رباني مركز" در تهران برای جذب جوانان مسلمان به دین مسیحیت به شدت تبلیغ و كاروان‌هاي مسيحيت تبشيري (!) را به سطح كشور اعزام می کند. به نوشته این سایت های خبری، اعضاي كليساي جماعت رباني مركز از مسيحيان تندرویی مي‌باشند كه به شگردهای مختلف سعي در عضوگيري و تغيير دين جوانان مسلمان دارند و تلاش مي‌نمايند چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا تخریب و جوانان را كه از «فقر مالي و بيكاری» رنج می برند با «دادن وعده پناهندگي در كشور‌هاي ديگر» اغفال کنند. به ادعای خبرنویسان این سایت ها این مبلغین با کمک غول های رسانه ای آمریکا سعی دارند تا از جمهوری اسلامی چهره ای بسيار خشن در مجامع بين‌المللي ارائه دهند !
طرح این قبیل ادعاهای تکراری از سوی مزد بگیران رسانه های وابسته به نظام كه گویا این بار نه به شكل خبر بلكه در محتوای ارائه گزارش به مسئولان و نهادهای امنیتی تنظیم و به رشته تحریر در آمده است خود حكایت دیگری دارد.
ارائه اینگونه خبر نویسی مغرضانه نسبت به مسیحیت و مسیحیان ایران در جملاتی مشابه در حالیست که از رهبر جمهوری اسلامی، علما و روحانیون گرفته تا مسئولان بلند پایه و مقامات وابسته به سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، تمام قد برای مقابله با گسترش مسحیت در ایران تلاش می کنند.
- نتیجه پیاده کردن اسلام حکومتی
ادعاهای پوچ، بی اساس و نخ نمای خبر نویسان حكومتی مبنی بر فعالیت کلیساها برای جذب جوانان مسلمان به مسیحیت در حالیست که با وجود حساسیت های خاص حکومت و مقامات مذهبی و امنیتی به موضوع مسیحیت در ایران، کلیساها اصلن نیازی به این كار نمی بیند كه بخواهند از جوانان برای مسیحیت دعوت به عمل آورند.(!) ضمن اینکه شرایط امروز کشور به نحوی است که با بالارفتن آگاهی های اجتماعی شهروندان و در نتیجه ی پیاده کردن اسلام ناب حکومتی به زور «تهدید، شلاق، شکنجه، زندان و اعدام» جوانان دسته دسته از اسلام افراطی فاصله گرفته و آنگونه كه خود می خواهند روش زندگی و اعتقادات دینی خود را از روی آگاهی تحقیق و مطالعه انتخاب می كنند.
.
- از بستن كلیساها تا منع برگزاری جلسات عبادتی مسیحیان فارسی زبان
با وجود فشارها و تهدید حکومت، گرایش به مسیحیت در داخل ایران آنچنان بوده که برخی از كلیساها در شهرهای ایران كه عمومن فارسی زبانان در آن تجمع داشتند توسط نیروهای امنیتی پلمب و بسته شدند و حتی برخی دیگر از كلیساها از ورود مسیحیان فارسی زبان كه عمومن از ادیان دیگر به مسیحیت گرویدند جلوگیری کردند. برای نمونه كلیسای آشوری شهرآرا در تهران كه عمومن جمعیت آن را مسیحیان فارسی زبان تشكیل می دادند پس از تهدید مقامات امنیتی و با همكاری نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ضمن بركناری كشیش آن كلیسا، جلسات عبادتی و پرستشی فارسی زبانان آن مكان را تعطیل نمودند.
پیش از این نیز در روزهای جمعه مراسم پرستشی كه بطور معمول با دعا و نیایش در كلیسای جماعت ربانی مركز در تهران برگزارمی گردید در تاریخ هشتم آبانماه ۱۳۸۸( سی ام اكتبر ۲۰۰۹) در اقدامی دیگر از سوی مقامات امنیتی، ضمن تهدید و فشار به مسئولان و مدیران آن كلیسا ، جلسات روزهای عصر جمعه كه بدلیل انبوه جمعیت در دو نوبت برگزار می شد را نیز تعطیل كردند.
اگر چه بدلیل همین محدودیت ها هر خانه ایماندار مسیحی در داخل كشور تبدیل به یك كلیسا شده است و حکومت نه تنها از فعالیت کلیساهای خانگی و کلیساهای فعال در کشور می هراسد بلکه حتی از کلیساهای قدیمی و آثار کهن که مربوط به تاریخ ایران هستند نیز در هراسند. تخریب كلیسای تاریخی در شهر كرمان که صدای هیچ مسئولی حتی نمایندگان با غیرت اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی را در نیاورد؛  این ها نمونه ای از این برخوردهاست.
- کنترل نامحسوس فعالیت کلیساها
نویسنده محترمی که در مورد فعالیت کلیسای جماعت ربانی مركز در تهران این ادعاهای واهی را مطرح میكند به خوبی می داند كه كلیه فعالیت ها، برنامه ها و مراسم كلیسایی در ایران و بخصوص كلیسای جماعت ربانی بی شك تحت نظر نامحسوس و كنترل ماموران امنیتی و اطلاعاتی می باشد.
اگر چه نویسنده این جوابیه خود از پرورش یافتگان آن كلیساست اما به یقین آگاهیم كه تلاش مسئولان و مدیران و شبانان كلیسای جماعت ربانی همواره در هدایت و اداره كردن كلیسا بر اساس معیار و گفته كلام خداوند در انجیل مقدس بوده كه اشاره به این مطلب دارد: « بخاطر خداوند تسلیم هر منصب ی باشید که در میان انسانها مقرر گشته است، خواه پادشاه که مافوق همه است، خواه والیان، که مامور اویند تا بدکاران را کیفر دهند و نیکوکاران را تحسین کنند. ( اول پطرس باب ۲ آیه ۱۳ و ۱۴)
- کلیسا، مسجد نیست که از حکومت بودجه دریافت کند!
ادعا شده که کلیسای جماعت ربانی از فقر مالي جوانان بيكار به ویژه جوان‌هايي كه به دليل كمبود‌هاي مالي قادر به ازدواج نيستند و اغفال جواناني كه از نظر اعتقادي سست و در درجه پايين قرار دارند استفاده می کند. مفهوم این ادعا مشخص نیست. اما كلیساهای ایران عمومن از هیچگونه كمك دولتی برخوردار نیستند و كلیه هزینه های مالی آنها از سوی اعضا و ایماندارانی تامین می شود که بصورت هدیه و یا اهدای ده یك (طبق كلام خدا ) از درآمد خود را برای كار خدا و خدمت به آن كلیسا پرداخت می كنند. در حالی که کلیساها حتی برای تعمیرات , و هزینه های ساختمانی خود با بحران مالی روبرو هستند چگونه می توانند به مشكلات ازدواج و بیكاری و مسائل اقتصادی جوانان كشور بپردازند؟ آیا این گونه تفکرات از نوع فعالیت و نوع نگاه به برنامه های پیاده مساجد کشور سرچشمه نمی گیرد ،اهدای فقط 50 میلیارد تومان به مسجد جمکران از سوی رهبر جمهوری اسلامی فقط به جهت افزایش امكانات آن مسجد، و یا هزینه كلان ساخت مسجد در اروپا توسط سپاه پاسداران ! آیا اینگونه بودجه ها نمی تواند درد  بسیاری از جوانان كشور ما را تسكین دهد و یا هزینه های دولتی بسیاركلان كه فقط برای كشاندن مردم به مساجد به این موضوع  اختصاص داده شده است ؟
- علمای حوزه های علمیه از گرایش جوانان به مسیحیت می نالند
با گذشت سه ده از انقلاب اسلامی و با وجود میلیاردها تومان سرمایه گذاری برای تقویت و ترویج اسلام در بین مردم اوضاع حکومت در وضعیتی قرار گرفته که برای مقابله با مسیحیت، رو به ارعاب و تهدید و سرکوب درآورده و جالب آنکه دست آخر علمای حوزه های علمیه از گرایش جوانان به مسیحیت شب و روز می نالند. (محبت نیوز پیشتر در مقالات خود به این موضوع مفصل پرداخته است )
خروج جوانان ایرانی از اسلام حقیقتی است كه مسئولان و مقامات مذهبی كاملن به آن اعتراف دارند و سخنان و عملكرد مقامات امنیتی در این خصوص و راهكارهای سركوبگرانه كه نسبت به این موضوع در پیش گرفته اند خود حاكی از این واقعیت است.
گزارش بی پایه و اساس ادعای فعالیت تبلیغی کلیسای جماعت ربانی مركز در تهران که از نوع نگارش آن مشخص است که به قلم یکی از سربازان گمنام امام زمان در پی اهداف خاص و به منظور تحریك مسئولان امنیتی نگاشته شده، سناریویی نخ نما برای شعله ور کردن مسیحیت ستیزی است که نویسنده مطلب بدون هیچگونه استدلال منطقی سعی در شست و شوی ذهن مسئولان و مقامات حكومتی و خوش خدمتی به ساحت رژیم را دارد.
در ادامه این ادعاها و دیگر موارد كه در رسانه های وابسته به حكومت بارها منتشر شده است به نكات تكراری دیگری هم نیز از جمله موضوعات پناهندگی ، پخش كتاب و شب نامه و ... نیز اشاره داشت كه بدلیل طولانی شدن این مطلب « مسیحیت پارسی» لازم نمی بیند تا به آن مجددن بپردازد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: