مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

حمله مسلمانان به فروشگاه های مسیحیان در کردستان عراق

.تصاویری از حملاتی در کردستان عراق و تنها چند کیلومتری مرز عراق و ترکیه در وب سایت یوتیوب منتشر شد. این حملات کمی پس از نماز جمعه و پس از خطبه روحانی آن منطقه صورت گرفت. در این رابطه مسیحیان می گویند که پس از وقوع بهار عربی خطر اسلامگرایی افراطی بیشتر شده است.


به گزارش آژانس خبری  "مسیحیت پارسی"، به نقل از منابع خبر اینترنتی، گروهی از معترضین مرتبط با جناح اسلامگرای افراطی در کردستان عراق که عمومن از جوانان بودند به چندین فروشگاه متعلق به مسیحیان، یک هتل و یک سالن زیبایی حمله کردند. این خشونت در بعدازظهر روز جمعه 11 آذر در شهر زاخو در 470 کیلومتری بغداد رخ داد. این شهر کوچک در کردستان عراق واقع است و تنها چند کیلومتر با مرز عراق و ترکیه فاصله دارد. در این حمله اسلامگرایان 30 نفر از افراد عادی و 20 افسر پلیس مجروح شدند. خشم مسلمین با خواندن خطبه آتشین یک آخوند در مسجدی محلی برافروخته شد که در پی آن جماعت خشمگین مسجد جای جای شهر را مورد تعرض قرار دادند.

ویدئویی که مشاهده می کنید این حملات علیه مغازه ها و املاک مسیحیان را نشان می دهد. منابع محلی مسیحی حاضر در این حادثه (که نامشان بخاطر امنیت آنان محفوظ است) در مصاحبه با خبرگزاری آسیا نیوز تأیید کردند که صدها مسلمان، عمدتن از جوانان دست کم به 13 فروشگاه حمله کردند که این عدد می توانست به 30 نیز افزایش یابد. شاهدین ماجرا اضافه کردند که "پلیس به این حمله واکنشی نشان نداد" و به نظر می رسد که "حمله از پیش طرح ریزی شده بود". جمعیت مسلمانان افراطی پس از حمله به شهر زاخو راهی شهرک سومیلی در 15 کیلومتری شهر دهوک، سومین شهر بزرگ کردستان عراق شدند که در آنجا نیز مسیحیان مورد حملاتی قرار گرفتند.
منبعی از شهرک سومیلی گفت که در آنجا دست کم 200 خانواده مسیحی زندگی می کنند که اکنون به دلیل این یورش ها بسیار هراسانند. این خشونت ها در روستای شیوز با جمعیت تنها 180 خانواده ادامه یافت." نیروی پلیس کرد پس از دو ساعت در این مورد برای برگرداندن آرامش مداخله نمود. منبعی از شهرک سومیلی می گوید"جمعیت مسلمان فریاد جهاد و شعار های ضد مسیحی سر می دادند."
جامعه مسیحی این مناطق در آن روز، بخاطر حملات اسلامیون افراطی و سکوت مقامات روز پر وحشتی را سپری کردند. همان منبع هشدار داد: "این رویدادها سبب فرار ایمانداران از سرزمین های مادری شان می شود. اما پلیس در شهرهای موصل، کرکوک و بغداد برای حفاظت از کلیساها و مکان های پرستشی قدم هایی را برداشته است."
کردستان عراق مدت مدیدی است که شاهد درگیری هایی میان اعراب، کردها و ترکمن ها برای به دست گیری کنترل منطقه و چاه های نفت اطراف آن است. این درگیری ها دامنگیر اقلیت مسیحی منطقه نیز شده و آنها را قربانی خشونت و انتقامگیری ها کرده است. چهره های مسیحی عراق تأیید می کنند که اسلام بنیادگرا پس از توجهات اولیه به "بهار عربی" هرچه بیشتر برای غیر مسلمانان تهاجمی و خطرناک شده است.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: