مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

پنجشنبه

 اسلامگرایان مظنون حمله به کلیساهای آنکارا دستگیر شدند !

.افراد متهم به عضویت در گروه تروریستی القاعده در ترکیه، اتهامات بیشتری را در روز شنبه 19 آذر دریافت کردند. از جمله این اتهامات می توان به طرح ریزی بمب گذاری در کلیساهای آنکارا، پایتخت این کشور اشاره کرد.

به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی ، به نقل از بسنیوزلایف، روزنامه معروف "طرف" چاپ ترکیه ضمن ادعای دیدن کیفرخواست 11 تن از شبه نظامیان متهم نوشت، این شبه نظامیان القاعده که متهم به طرح ریزی حمله به سفارت آمریکا در آنکارا هستند به برنامه ریزی برای حمله به کلیساها و مجلس این کشور نیز متهم شدند.
به گفته این روزنامه پلیس همچنین نقشه چگونگی حمله به ساختمان مجلس ترکیه را هم به همراه لیست کلیسا ها و نام ها و آدرس منازل کارکنان کلیسا را پیدا کرد.
شهر آنکارا جدای از کلیساهایی در حریم سفارت های بریتانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا و واتیکان دارای چندین کلیسای بین المللی و تعدادی کلیسای ترک هم می باشد.
- یورش پلیس
11 تن یاد شده از جمله 14 شبه نظامی القاعده هستند که پلیس ترکیه در غرب این کشور دستگیر نمود. به گفته مقامات رسمی این اعضای القاعده با خود 700 کیلوگرم مواد منفجره نیز بهمراه داشتند.
مقامات ترکی گزارش دادند که شبه نظامیان تقریبن آماده حمله به سفارت آمریکا بودند که در ماه جولای دستگیر شدند. این حمله درست قبل از سفر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده طرح ریزی شده بود.
حمله برنامه ریزی شده دیگر برای بمب گذاری در کلیساها آخرین حادثه از سری خشونت های مرگبار علیه مسیحیان در این کشور به شدت اسلامی است.
چندین تن از مسیحیان از جمله رهبران کلیسایی و خادمین از سال 2007 تا کنون توسط شبه نظامیان اسلامی و یا هوادارانشان کشته شده اند.
- آموزش شبه نظامیان
در حالی که پلیس و دیگر مقامات ترک از ابراز هرگونه نظر درباره این آخرین یافته خودداری می کنند، مقامات این کشور گفته اند که تعداد زیادی از شبه نظامیان در پایگاه های القاعده در افغانستان تعلیم دیده اند.
در سال 2008 حمله ای در نزدیکی کنسولگری آمریکا در استانبول سبب کشته شدن سه تن از مهاجمین و سه مأمور پلیس شد.
همچنین شبه نظامیان بومی ترک که مرتبط با القاعده نیز هستند در سال 2003 در استانبول به کنسولگری بریتانیا، یک بانک بریتانیایی و دو کنیسه یهودیان حمله کردند.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: