مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

پارلمان کانادا خواستار آزادی زن مسیحی محکوم به اعدام شد

.
رئیس شورای مرکزی کنگره مسیحیان پاکستان از تصمیم پارلمان کانادا برای درخواست آنها از دولت پاکستان برای آزادی آسیه بی بی قدردانی کرد. آسیه بی بی، 46 ساله، و مادر 5 فرزند، نخستین زنی است که به اتهام "صب نبی" (توهین به پیامبر مسلمانان) در این کشور محکوم به اعدام به وسیله دار شده.
به گزارش آژانس خبری مسیحیت پارسی، به نقل از اسیست نیوز، ریموند دورانی از شورای مرکزی کنگره مسیحیان پاکستان طی پیامی به نخست وزیر و اعضای پارلمان و سنای کانادا گفت: "به عقیده ما این موضوع بالاخره در افکار اعضای پارلمان رسوخ کرده است که افرادی مانند آسیه نباید نادیده گرفته شوند. و ما در کنگره مسیحی پاکستان صمیمانه عمل شما را می ستاییم. "
کنگره مسیحی پاکستان گفت که مقامات کانادایی تصمیم گرفتند که "مجلس عوام با همراهی سنای کانادا از دولت پاکستان بخواهند تا در اسرع وقت آسیه بی بی را آزاد، امنیت و سلامت وی را نیز تضمین نمایند و فریاد جامعه جهانی را شنیده و به اصول بیانیه جهانی حقوق بشر احترام بگذارند. "
بخش پاکستانی خبرگزاری کریسشن پست گزارش داد که باب دچرت، از اعضای گروهی در مجلس عوام گفت: "نوامبر گذشته وزیر امور خارجه بیانیه ای را درباره آسیه بی بی که بخاطر قانون کفرگویی پاکستان در حبس به سر می برد منتشر کرد. در همان زمان انتشار بیانیه دولت کانادا هم نگرانی خود را در سطح بالایی رسمن به دولت پاکستان اعلام کرد. ما نیز از دولت پاکستان خواسته ایم که در قوانینی که کفرگویی را جرم به حساب آورده و با استفاده از آن اقلیت های مذهبی را مورد هدف قرار داده و آزادی بیان و مذهب را مختل می سازند تجدید نظر کند.
ایشان همچنین از ایستادگی شجاعانه وزیر ترور شده اقلیت ها به نام شهباز بهاتی و والی تسیر تجلیل کرد و از دولت پاکستان خواست تا آسیه بی بی را آزاد کند و حقوق و امنیت برابر وی و تمام اقلیت ها را تضمین نمایند.
شهباز بهاتی و سلمان تسیر افرادی بودند که جان خود را در راه حمایت از اقلیت های مذهبی پاکستان و مبارزه با قانون بحث برانگیز کفرگویی از دست دادند.
سناتور سلما اتولاجان در طی بازدید از پاکستان و در نشستی با وزیر امور خارجه این کشور نگرانی کانادا از حکم آسیه بی بی را رسمن به ایشان ابلاغ نمود.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: