مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

فقیهی که حکم قتل بدهد، آیت‌الِله تروریست است

. اگر فقیهی بیاید و حکم قتل کسی را بدهد، این حکم تروریستی است و چنین حکمی ارتباط با اسلام ندارد، و این آیت‌الله، آیت‌الله تروریست است و نباید او را «آیتا لله» خواند و باید او را آیت شیطان به شمار آورد.


پس از ترور «رافق تقی»، نویسنده اهل آذربایجان بر اساس فتوای یک مرجع تقلید درگذشته ایرانی، شرعی بودن یا نبودن «تکفیر» و مجازات به خاطر نفی دین تبدیل به یکی از مباحث میان روشن‌فکران و اهالی رسانه شده است.
طبق گزارشات ارسالی  چندی پیش، رافق تقی، پزشک و روزنامه‌نگار اهل آذربایجان بر اساس فتوای (آیت‌الله ) فاضل لنکرانی ترور شد. فاضل لنکرانی که در سال ۸۶ در گذشت، با صدور فتوایی در باره رافق تقی نوشته بود: «قتل او بر هر کسی که به او دسترسی داشته باشد لازم است و مسئول روزنامه مذکور که چنین افکار و عقایدی را با علم و توجه منتشر می‌کند همین حکم را دارد.»
روز پنجشنبه، مهندس عبدلعلی بازرگان و اکبرگنجی، مهمانان برنامه افق صدای آمریکا بودند. مهندس عبدالعلی بازرگان با اشاره به برداشت‌های مختلف در ادیان ابراهیمی در طول تاریخ، به تکفیر در میان اهل یهود و همینطور مسیحیان اشاره کرد. او همچنین گفت که بر اساس کتاب مقدس مسلمانان، گفته شده است که نباید با کافر برخورد مجازات‌گونه کرد.
او معتقد است که چنین احکامی برای حفظ قدرت دستگاه دینی به «تکفیر» دست می‌زده‌اند. بازگان گفت: ارتداد در اسلام کیفر دنیایی ندارد.
گنجی با اشاره به اختلاف نظر در مورد ارتداد، گفت که بعد از درگذشت محمد ، عده‌ای از اسلام بازگشته‌اند، اما عده‌ای مسلمان مانده‌اند اما ابوبکر را به خلافت نشناخته‌اند و مالیات نپرداخته‌اند. خلیفه اول با این افراد به عنوان «مرتد» برخوردی حذفی کرده است، با اینکه حکمی برای چنین عملی در قرآن نیامده است. گنجی معتقد است که این روش چنین عملی با انتخاب آزاد و آگاهانه دین منافات دارد.
گنجی همچنین توضیح داد که اگر مسلمانی از سر تحقیق آگاهانه و عقلانی به این برسد که اسلام حق نیست، بر اساس نظر آیت‌الله منتظری مرتد نیست.
اگر فقیهی بیاید و حکم قتل کسی را بدهد، این حکم تروریستی است و چنین حکمی ارتباط با اسلام ندارد، و این آیت‌الله، آیت‌الله تروریست است و نباید او را «آیت الله» خواند و باید او را آیت شیطان به شمار آورد.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی
 

هیچ نظری موجود نیست: