مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

 برپایی مراسم دعا و نیایش در گورستان بین المللی پروتستان های تهران

.امسال نیز مانند هر سال مراسم دعا و نیایش به مناسبت اولین هفته ادونت (چهار هفته مانده به کریسمس) در گورستان بین‌المللی مسیحیان پروتستان در منطقه سلیمانیه تهران برگزار گردید.


به نقل از«مسیحیت پارسی» ، این مراسم که توسط کلیسای آلمانی زبان در تهران انجام گرفت، خاطره اتباع خارجی را که در طول سالیان دور در ایران فوت کرده اند و در این گورستان به خاک سپرده شده اند را گرامی می دارند.
این گورستان آرامگاه ابدی برای تعدادی از اتباع خارجی است و توسط کمیته ای از سفرای کشورهای گوناگون که مامور به خدمت در ایران هستند، اداره می گردد.
نزدیك به دوهزار نفر از سربازان لهستانی که در جنگ جهانی دوم در ایران در گذشتند نیز در این گورستان دفن هستند.
پیش از این نیز سفارت آلمان در تهران اعلام کرده بود که در بیستم ماه مه 2011 تصمیم دارد تا جابجائی قبور در محل گورستان بین المللی مسیحیان پروتستان در تهران را انجام دهد.
«اینگو کوول» کشیش کلیسای انجیلی آلمانی زبان در تهران در این مراسم که طی آن بیش از 100 قبر جابجا  شده شرکت داشت.
گفته می شود جابجایی قبور بخاطر تعریض جاده قم و عقب نشینی دیوار کنار جاده این گورستان، لازم گردیده است.
کمیته سفرا که مسئولیت سرپرستی این گورستان را بعهده دارد تا ژوئیه سال 2012 تحت مدیریت سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران، آقای «برند اربل» قرار دارد.
سفرای عضو معتقدند که این گورستان بعنوان یادبود فرهنگی و یک امکان بشر دوستانه برای جامعه بین المللی مقیم تهران باید حفظ شود. به همین خاطر چند سال است که مرسوم شده تا همه سفارت خانه های عضو در نگهداری آن گورستان همکاری می کنند.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: