مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

شنبه

۵۰۰ ضربه شلاق و یكسال زندان برای یك استرالیایی در عربستان برای كفرگویی

.
  یک تبعه استراليايی به جرم « کفرگويی» يا توهين به اصحاب پيامبر اسلام در جريان مراسم حج ، توسط دستگاه قضايی عربستان سعودی به پانصد ضربه شلاق و يک سال زندان محکوم شده است.
روزنامه « گاردين» نوشت، يک تبعه استراليايی به جرم « کفرگويی» يا توهين به اصحاب پيامبر اسلام در جريان مراسم حج ، توسط دستگاه قضايی عربستان سعودی به پانصد ضربه شلاق و يک سال زندان محکوم شده است.
به گزارش «مسیحیت پارسی» به نقل از رادیو اروپا آزاد، اين فرد به نام « منصور المريبه» ۴۵ ساله و ساکن ايالت ويکتوريا در جنوب استراليا است. او ماه گذشته و در حين انجام مراسم حج د رشهر مدينه بازداشت شده است. اعضای خانواده وی به رسانه های استراليايی گفته اند که وی متهم شده است به توهين به اصحاب پيامبر اسلام که طبق قوانين عربستان « کفر » محسوب می شود.
سفير استراليا در عربستان سعودی با مقامات اين کشور تماس گرفته و از آنها تقاضا کرده که در برخورد با اين فرد ملايمت و عطوفت نشان دهند. همزمان کنسولگری استراليا امکانات لازم برای حمايت از اين فرد و همينطور تماس با خانواده اش را فراهم کرده است.
وزارت خارجه استراليا در بيانيه ای اعلام کرد:« دولت استراليا به عنوان يک معيار جهانشمول و بين المللی با مجازات و شکنجه های بدنی مخالف است.»
محاکمه اين تبعه استراليا روز سه شنبه برگزار شد و وی در حکم اوليه به دو سال زندان و پانصد ضربه شلاق محکوم شده بود. ولی دادگاه سپس حکم زندان وی را به يک سال تقليل داد.
پسر « منصور المريبه » در مصاحبه ای با روزنامه های استراليايی گفت که پدرش به هنگام بازداشت مشغول قرائت قران و دعا بود. فرزندان و اعضای خانواده وی به شدت نگران سلامتی او هستند و می گويند:« پدر ما از درد کمر رنج می برد و بعيد است بتواند ۵۰۰ ضربه شلاق را تحمل کند.»
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: