مسیحیت پارسی persiachristianity

مسیحیت پارسی        persiachristianity
پرچم پرافتخار ایران

دوشنبه

تشدید مسیحیت ستیزی در ایام کریسمس در ایران

.به نظر می رسد با فرا رسیدن ایام تولد عیسی مسیح (كریسمس) ، پروژه مسیحت ستیزی از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی با افزایش فشار بر مسیحیان داخل کشور کلید خورده است .


آژانس خبری مسیحیت پارسی - این تهدیدها تداعی کننده وقایع تلخ کریسمس سال گذشته است. یاد آور پنجم دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰)، همزمان با این ایام درحالیکه مسیحیان در كلیساهای سرتاسر جهان بمناسبت سالروز تولد عیسی مسیح در حال دعا و شكر گزاری بودند، ماموران امنیتی دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی در اقدامی سازمان یافته با یورش به برخی كلیساهای خانگی و منازل ایمانداران مسیحی در سراسر كشور اقدام به دستگیری و بازداشت صدها تن از نوكیشان مسیحی نمودند که با گذشت یکسال از این واقعه هنوز برخی از آنان بلاتكلیف و همچنان در زندان های حكومت مذهبی جمهوری اسلامی بسر می برند.
امسال نیز در حالی كه مسیحیان و كلیساهای ایران خود را برای تدارك جشن های كریسمس , و سال نو میلادی آماده می كنند گویا جمهوری اسلامی قصد تکرار رفتار خشن و غیر انسانی سال گذشته خود را دارد تا موجی از بیم و وحشت را در بین مسیحیان داخل ایران ایجاد نماید. گزارش های رسیده به «محبت نیوز»  از شهرهای مختلف ایران حکایت از آن دارد که مقامات امنیتی پروژه های مسیحیت ستیزی و به ویژه نظارت بیشتر بر كلیساها را جهت سركوب و ایجاد رعب و وحشت در بین مسیحیان را گسترش داده اند.
بر اساس خبر منتشره در روز جمعه دوم دی ماه ۱۳۹۰(23 دسامبر) اعضا و ایمانداران كلیسای جماعت ربانی شهر اهواز كه بمناسبت ایام كریسمس در داخل كلیسا به دعا و شكرگزاری برای این روز فرخنده مشغول بودند، مامورا ن امنیتی جمهوری اسلامی در اقدامی هماهنگ با یورش به ساختمان این کلیسا کشیش کلیسا «فرهاد سبکروح»، و همسر ایشان و كلیه اعضای آن را بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.
این بار حتی ماموران امنیتی به "كودكان كلیسا" نیز رحم نكردند و با یورش خود در حالیكه چهره های خود را پوشانده بودند همانند بختك وارد كلاس های كانون شادی این نونهالان شدند . این كودكان كه برخی از آنان از شدت ترس به گریه افتاده بودند ماموران امنیتی با صدای بلند به روی آنان فریاد می كشیدند و كودكان را بهمراه اعضا بزرگسال كلیسا ضمن بازداشت به مكانی نامعلوم انتقال دادند . جا دارد پرسید كه آیا بازداشت و ایجاد رعب و وحشت در اذهان این كودكان كه همانند مجرمین با آنان برخورد شده است آیا از راههای مقابله نظام با جریان گسترش مسیحیت است ؟ اینگونه اعمال خشن و غیر انسانی فقط می تواند ضمن تاثیر گذاشتن به لحاظ روحی و روانی بر ذهن و جسم كودكان چهره ای سیاه و شوم از ماموران در ذهن كودكان برای همیشه ایجاد كند .
همچنین بر طبق گزارش ارسالی از تهران به محبت نیوز گفته شده ، از دو هفته پیش فروش کتاب مقدس و انجیل در کلیسای مرکز ممنوع شده است و هم اکنون در ایام کریسمس تمامی مراجعه کنندگان به کتاب خانه کلیسا از نبود انجیل و یا کتاب مقدس در کتاب خانه کلیسا متعجب شده اند. این گزارش می افزاید ظاهرن از سوی ماموران امنیتی حتی به کتاب فروشی های اطراف میدان انقلاب هم به طور اکید دستور داده شده که تحت هیچ شرایطی انجیل و کتاب مقدس را به خوانندگان عرضه نکنند.
- سركوب مسیحیان ایران
اما مرور بر اخبار و گزارشات نشان می دهد، رژیم جمهوری اسلامی همه ساله با فرارسیدن ایام کریسمس ضمن كنترل و نظارت بر كلیساها و اعضا و ایمانداران مسیحی فشار و تهدیدهای خود را به شدت افزایش می دهد. سال گذشته میزان دستگیری نوکیشان مسیحی در ایران آنچنان افزایش یافت که حتی روزنامه های معتبر از جمله وال استریت جرنال و آسوشیتدپرس نیز به آن پرداختند همچنین واشنگتن پست در مقاله ای تحت عنوان «سرکوب مسیحیان در ایران» نوشته برایان مورفی ضمن اعلام خبر سرکوب شدید مسیحیان در ایران از دستگیری ۷۰ مسیحی خبر داد که هدف آزار و ارعاب سرویس های اطلاعاتی و امنیتی رژیم ایران قرار گرفته اند.
طی این سرکوب گسترده بسیاری از نوكیشان مسیحی مورد بدرفتاری قرار گرفتند و سپس برای انجام بازجویی ها بیشتر بازداشت شدند. اکثر دستگیر شدگان برای هفته ها و برخی ماه ها در بند بودند. بسیاری از آنها البته با وثیقه های بسیار سنگین آزاد شدند.
پیش از ان نیز حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، با اشاره به اینكه كلیساهای خانگی تهدیدی برای جوانان می باشند، از مقابله با گسترش كلیساهای خانگی در داخل كشور و همینطور سلسله اقدامات سری جدید خبر داد. این در حالیست که در میان دستگیر شدگان در آن ایام بودند جوانانی که با گذشت ماه ها از دستگیری آنها همچنان بلاتکلیف در زندان های مخوف جمهوری اسلامی به سر می بردند. تنها کمی پس از حملات کریسمس سال گذشته، مرتضی تمدن استاندار تهران دستگیری تعدادی از مسیحیان را تأیید نمود و شرکت کنندگان در کلیساهای خانگی را "منحرف" و "انگل" خواند.
وی به صراحت مخالفت خود را با مسیحیت تبشیری (انجیلی) اعلام کرد و متذکر شد که فشار و دستگیری را بر آنها افزایش خواهد داد.
- مسیحیان در بند
از دیگر نوكیشان مسیحی بازداشت شده كه امسال نخستین كریسمس خود را بدور از خانواده و فرزندانشان در داخل زندان های جمهوری اسلامی به تنهایی جشن خواهند گرفت از جمله «نورالله قبیتی زاده» می باشد وی از نوكیشان و خادم كلیسای خانگی است كه در ۳ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۴ دسامبر ۲۰۱۰) بهمراه یك گروه ۱۰ نفره از نوكیشان مسیحی كه برای برگزاری ایام كریسمس تولد عیسی مسیح در یك كلیسای خانگی در شهر دزفول گردهم آمده بودند توسط ماموران امنیتی اطلاعات بازداشت شد.
- « فرشید فتحی» دیگر نوکیش مسیحی زندانی در بند ۲۰۹ زندان مخوف اوین می باشد، فرشید متولد ۱۳۵۸ و ساکن تهران که در یورش سازمان یافته از سوی ماموران اطلاعات به مسیحیان ایران در ۵ دی ماه ۱۳۸۹بازداشت شد.
- « فریبرز آرزم» از نوكیشان مسیحی ساكن شهرستان رباط كریم است ، نامبرده روز دوشنبه مورخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ برابر با ( ۱۷ اكتبر ۲۰۱۱) توسط چهار تن از ماموران لباس شخصی در منزلش بازداشت شد.
- " مریم جلیلی،‬ ‫شهلا رحمتی و‬ ‫میترا زحمتی" سه نوکیش مسیحی هستند که در حدود نه ماه پیش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. به گفته خانه حقوق بشر ایران، "شهلا رحمتی و میترا زحمتی" که چندین ماه از زمان بازداشت را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرده اند . هر کدام به دو سال و نیم زندان محکوم شدند . این گزارش می افزاید شهلا رحمتی در تاریخ ۲۰ دسامبر از اتهامات خود تبرئه و آزاد شده است. "مریم جلیلی" نیز  بعد از این دو بازداشت شده  حدود سه ماه پیش به بند عمومی زنان زندان اوین منتقل شده بود. اتهامات این سه شهروند و نوکیش مسیحی «عضویت در گروه غیرقانونی» عنوان شده است.
این افراد تنها بخشی از انسان هایی هستند که به واسطه دگراندیشی و ایمان به عیسی مسیح در چنگال حكومت مذهبی جمهوری اسلامی گرفتار شده اند.
 محمد سهرابی ، سعید معینی & ابراهیم طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست: